کد خبر 7190
۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۶

روشنفکر بیان کرد

لزوم بسیج نهادهای مختلف برای توقف مرگ درختان بلوط

لزوم بسیج نهادهای مختلف برای توقف مرگ درختان بلوط

نماینده مردم بویراحمد در مجلس با اشاره به مشکلات اقتصادی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد، خواستار توجه ویژه رئیس مجلس و مسئولان اجرایی در رفع مشکلات این استان شد.

به گزارش نمایندگان ما، مهدی روشنفکرنماینده مردم بویراحمد در مجلس شورای اسلامی  در نشت جمع بندی نظارت ستادی رئیس مجلس شورای اسلامی از استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشکر از رئیس مجلس و روسای کمیسیون های تخصصی مجلس برای حضور در استان و بررسی مسائل و مشکلات به صورت حضوری، گفت: پس از این بازدیدها، نشانه هایی از شکوفایی و بهبود وضعیت نمایان شد.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس یازدهم، خطاب به رئیس مجلس گفت: امروز از نزدیک پیگیری های هوایی و زمینی داشتید و تمام مسائل استان را رصد و مشاهده کردید، یاسوج شهری است که حاشیه آن بر متن غلبه داشته و از ۳۲۰ هزار نفری که در آن زندگی می کنند ۱۳۵ هزار نفر جمعیت شهری و ۱۸۵ هزار نفر حاشیه نشین دارد. این شهر اولین شهر مهاجرپذیر در کشور بوده، اما زیرساخت های آن آماده نیست. آسیب های اجتماعی زیادی داشته و مردم به سختی زندگی می کنند، در واقع شهری پر از حاشیه بوده و آسیب های اجتماعی به صورت ماهانه در حال افزایش است و شرایط اسفبار بوده و بهبود آن نیازمند عزم ملی است، چرا که شهر از عهده منابع مالی و مادی آن برنمی آید.

وی ادامه داد: متاسفانه سالن ورزشی، پارک و فضای سبز در حاشیه شهر وجود ندارد و از سال ۸۵ احداث سالن ورزشی در آن آغاز شده و سال ۹۴ به صورت ناقص به بهره برداری رسیده است. همچنین ساخت خوابگاه ورزشی در سال ۸۵ آغاز شده ولی تاکنون به بهره برداری نرسیده است.

روشنفکر با بیان اینکه آمار بیکاری در شهر یاسوج بسیار بالا است، افزود: این شهر علی رغم داشتن نعمت های بسیار زیاد از جمله جنگل، طلای سیاه و نعمت آب، متاسفانه در محرومیت به سر می برد؛ در واقع استانی غنی ولی مردمی فقیر دارد. سرمایه گذاران به دلیل نبود راه مناسب، علی رغم امتیازات تشویقی حاضر به سرمایه گذاری در این استان نیستند. تقاضا دارم شرایط را برای سرمایه گذاری شستا و هلدینگ های مربوطه مهیا کنید. مسیرهای مواصلاتی در هر استان بیانگر توسعه آن منطقه است. در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل وجود شرایط اقلیمی و جنگل های متعدد، راه های مواصلاتی به قتلگاه تبدیل شده اند که تعدادی از آنها را رئیس کمیسیون عمران مورد بازدید قرار داد. همچنین شهرستان مارگون در سال ۹۸ ایجاد شده، اما فاقد هرگونه زیرساخت است. به نحوی که از ۵۷۰ کیلومتر، ۳۰۰ کیلومتر آن خاکی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه  ۱۰ درصد آب های روان از این منطقه عبور می کند، خطاب به رئیس مجلس گفت: امروز بیشتر وقتتان را صرف مسائل آب و سدهای استان کردید، یکی از عوامل نجات کشاورزان احداث سد تنگ سرخ بوده و همچنین دو سد دیگری که باید ساخته شود. از طرفی درختان استان در حال مرگ هستند، درخواست دارم کارگروهی تشکیل دهید تا نهادهای مرتبط برای نجات درختان بلوط بسیج شوند.

برای بازسازی مناطق زلزله زده سی سخت ۳۰۰ میلیارد تومان مصوب شده بود که تنها نیمی از آن تخصیص یافت، برای ادامه کار و بازسازی مناطق زلزله زده لازم است سایر مبلغ مورد نیاز تخصیص یابد، از شما درخواست دارم این موضوع را پیگیری کنید.

انتهای پیام

کد خبر 7190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =