کد خبر 7250
۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸

نوباوه:

در حوزه فرهنگ مشکل قانون نداریم بلکه مشکل در اجرای قانون است

در حوزه فرهنگ مشکل قانون نداریم بلکه مشکل در اجرای قانون است

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه در حوزه فرهنگ قوانین لازم را داریم که باید اجرا شوند، گفت: متأسفانه در دهه گذشته کمتر توجهی به حوزه هنر سینما شده و قوانین در حوزه به درستی اجرا نشده است.

به گزارش نمایندگان ما، بیژن نوباوه وطن نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست جمعی از مردم برای اصلاح قوانین در حوزه فرهنگ و تصویب قوانین جدید برای این حوزه گفت: ما در حوزه فرهنگ مشکل قانون نداریم بلکه مشکل در اجرای قانون است.

وی افزود: ما قوانین لازم برای جریمه افراد و هنرمندانی که در محافل مختلف رفتارهای هنجارشکنانه دارند، جریمه‌هایی را داریم. یا در مورد مشارکت فیلم‌ها در جشنواره‌های مختلف، طبق قانون فیلمی که از شورای نمایش مجوز نگرفته باشد به هیچ عنوان نمی‌تواند در خارج از کشور اکران شود.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فیلم‌هایی که بدون اخذ مجوز در جشنواره‌های مختلف شرکت می‌کنند کار خلاف قانون انجام می‌دهند که طبق قانون مجازات تا حد لغو مجوز فیلمسازی برای هنرمندانی که مرتکب چنین تخلفاتی شوند در نظر گرفته شده اما متأسفانه اجرا نمی‌شود.

نوباوه خاطرنشان کرد: متأسفانه در دهه گذشته کمتر توجهی به حوزه هنر سینما شده و قوانین در حوزه به درستی اجرا نشده است.

وی افزود: به عنوان مثال در شورای پروانه ساخت وقتی فردی پروانه ساختی فیلمی را می‌گیرد، اگر در روند ساخت فیلم مفاد فیلمنامه را رعایت نکند و فیلم ساخته شده با فیلمنامه مطابقت نداشته باشد، فیلم ساخته شده اجازه نمایش ندارد.  

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وقتی که قوانین مصوب در این حوزه اجرایی شود طبیعتا تخلفات به حداقل می‌رسد. ممکن است برخی از خاطیان نیز پیدا شوند که آنها هم مجازات می‌شوند.

نوباوه خاطرنشان کرد: متأسفانه نگاه سیاسی حاکم بر فرهنگ طی چند دهه گذشته مانع از این شده که ما بتوانیم حوزه تقنینی در بخش فرهنگ را فعال کنیم.  

وی افزود: وقتی هنرمندی می‌رود و خارج از حیطه کاری خود مجموعه نظام را به چالش می‌کشد و نقدهای غیرمنصفانه می‌کند و یا جرمی را مرتکب می‌شود و به آرمان‌های ملی و مذهبی کشور اهانت می‌کند، جرمش محرز است و مدعی‌العموم می‌تواند علیه وی اقدام کند و اگر این کارها انجام شود، میزان جرائم کاهش پیدا می‌کند.

منبع: فارس

انتهای پیام

کد خبر 7250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =