کد خبر 7368
۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱

علیزاده:

عربستان نمی‌تواند نفت مورد نیاز آمریکا را تامین کند

عربستان نمی‌تواند نفت مورد نیاز آمریکا را تامین کند

عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید برای گدایی انرژی و رهایی از بحران ملی به منطقه می‌آید، گفت: عربستان نمی‌تواند انرژی مورد نیاز آمریکا را تامین کند.

به گزارش نمایندگان ما، علی اکبر علیزاده عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی، درباره اهداف سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه گفت: اهداف سفر بایدن به عربستان با توجه به وضعیت جهانی به سه دلیل است؛ سامان دادن به وضعیت انرژی جهانی، مقابله با جمهوری اسلامی ایران و پیشبرد طرح سازش کشورهای منطقه با رژیم اشغالگر قدس.

تورم بی‌سابقه و افزایش قیمت بنزین، آمریکا را در آستانه بحران ملی قرار داده است 

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دلایل سفر بایدن به منطقه افزود: اگر وضعیت آمریکا را بررسی کنیم درمی‌یابیم که تورم شدید و بی‌سابقه و افزایش قیمت بنزین به شکلی است که زمینه‌های بحران ملی را برای این کشور فراهم کرده است.

علیزاده بیان کرد: نکته دیگر اینکه موقعیت‌ دموکرات‌ها به دلیل همین وضعیت در آمریکا برای انتخابات آتی به‌شدت متزلزل شده و یقین دارند که قافیه را باخته‌اند و به‌دنبال کسب آبرویی برای انتخابات آتی خود هستند.

وی عنوان کرد: اتفاق دیگری که در جهان افتاده موضوع جنگ اوکراین است. آمریکا و غرب تصور می‌کردند که روسیه را به زانو درمی‌آورند اما معادله عکس شده و این روسیه است که همه اروپای غربی را به زانو درآورده و آنچنان با قیمت انرژی بازی می‌کند که بالاترین تورم ۴۰ سال اخیر را به‌خصوص در بحث قیمت سوخت را به آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها تحمیل کرده است.

دولت سیزدهم دیپلماسی فعالی را با همسایگان و سایر کشورها آغاز کرد

علیزاده اظهار کرد:  ایران بعد از  روی کار آمدن دولت آیت‌الله رئیسی، دیپلماسی فعالی را با همسایگان و سایر کشورها آغاز کرد به شکلی که دولت‌های منطقه قراردادهای اقتصادی مهمی را با جمهوری اسلامی امضا کرده اند.

وی ادامه داد: ایران در برخی پیمان‌ها مانند اورآسیا و شانگهای عضو شده است و برای اولین بار رئیس دوره‌ای بریکس، از آیت‌الله رئیسی دعوت کرد که در این اجلاس سخنرانی کند و همه اعلام کردند که این مقدمه عضویت جمهوری اسلامی در بریکس است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رژیم صهیونیستی هر روز متزلزل‌تر می‌شود و این تزلزل به قدری شدت گرفته است که حتی مقامات آنها نسبت به موجودیت و بقای این رژیم ابراز نگرانی می‌کنند.

علیزاده گفت: مجموعه این عوامل موجب شده که بایدن به تصور ناجی بودن خود به منطقه سفر کند. وی قصد دارد ابتدا از سرزمین‌های اشغالی بازدید کرده و نشست ناتو را برگزار کند و بعد هم به عربستان سفر کند.

وی درخصوص دستاوردهای سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه افزود: سفر بایدن به عربستان برای آمریکایی‌ها نشاندهنده این است که بشر و حقوق بشر و انسان هیچ اهمیتی ندارد. آمریکایی‌ها همان کسانی هستند که رسما اعلام کردند که عربستان عامل ۱۱ سپتامبر و حمله به برج‌های دوقلو است و در همان زمان با سر و صدای فراوان عربستان را تروریست خواندند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکایی‌ها اعلام کردند عربستان عامل قتل جمال خاشقچی روزنامه‌نگار و مقاله‌نویس عربستانی است که با وضعیت اسفباری وی را به قتل رساندند. اما اکنون اهمیتی نمی‌دهند که چنین موضوعاتی در گذشته از سوی عربستان سعودی اتفاق افتاده است.

آمریکا نمی‌تواند انرژی مورد نیاز خود را از عربستان تامین کند

علیزاده بیان کرد: عربستان همچنین عامل حمله به یمن و همه جنایاتی هستند که در آنجا اتفاق افتاده است اما اکنون که آمریکایی‌ها به انرژی نیاز پیدا کرده‌اند به هیچ عنوان نگاه به گذشته نمی‌کنند لذا حقوق بشر و بشریت برای آنها کوچکترین اهمیتی ندارد.

وی ادامه داد: عربستان به دلایلی قدرت تامین نیازهای آمریکا به انرژی را ندارند. نخست اینکه زیرساخت‌های این کشور این اجازه را به آنها نمی‌دهد که این میزان انرژی تولید کند و ثانیا قدرتی مانند یمن در کنار عربستان قرار دارد و اگر ببیند حقش ضایع می‌شود با عربستان مقابله می‌کند و جلوی اقدام آنها را می‌گیرد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی گفت: آمریکایی‌ها نشان دادند به‌شدت متزلزل هستند و در برجام با این همه سر و صدا و تهدیدات نتوانستند اقدامی علیه ایران انجام دهند. جمهوری اسلامی هم اعلام کرده تا زمانی که آمریکا تضمین صریح ندهد اجازه نمی‌دهد که به برجام بازگردد.

علیزاده خاطرنشان کرد: از آنجایی که آمریکایی‌ها تضمین ندادند ایران هم بسیار قدرتمند کار خود را انجام می‌دهد همچنانکه می‌بینیم قیمت دلار با همه این تهدیدات تغییری نکرده و وضعیت اقتصاد نیز نسبت به تهدیدات آمریکا واکنش مثبتی نشان نداده است لذا آمریکایی‌ها در داخل ایران نتوانستند اقدام خاصی انجام دهند.

علیزاده با بیان اینکه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران به‌شکل پرشتابی رو به رشد است، اضافه کرد: این دیپلماسی در ارتباط با سیاست و اقتصاد هر روز گسترده‌تر می‌شود و همانطور که در پیمان‌های شانگهای و اورآسیا پذیرفته شد، در آینده نزدیک در بریکس هم پذیرفته می‌شود.

وی افزود: ارتباط با ایران برای کشورهای منطقه و حتی آمریکای جنوبی بسیار مهم است و این کشورها ایران را به عنوان یک ابرقدرت می‌شناسند. پیمان سازش با رژیم صهیونیستی راه به جایی نمی‌برد و کشورهای منطقه هم می‌خواهند طرف آمریکا و ایران را داشته باشند و هم موازنه متعادل میان آمریکا - ایران و ایران - رژیم صهیونیستی برقرار کنند.

این نماینده مجلس یازدهم تصریح کرد: لذا اینها حامیان قطعی رژیم صهیونیستی نیستند البته جمهوری اسلامی هم باید مراقب باشد و هم باید تلاش کند که اینها را به سوی خود جذب کند. رژیم صهیونیستی دائما رو به افول است. آنها می‌خواستند گاز را که نیاز شدید جهانی است از منطقه‌ای در دریای مدیترانه برداشت کنند که لبنان اعلام کرد این منطقه برای آنها است و با ۳ فروند پهپادی که حزب‌الله فرستاد، کار استخراج و اکتشاف گاز در آن منطقه متوقف شده است و به این معناست که رژیم صهیونیستی به این حد از ذلت رسیده است.

علیزاده با اشاره به سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه گفت: سفر بایدن به منطقه سفری است که شاید دستاوردهایی داشته باشد اما آمریکا را از مشکلاتی که گریبانگیر آن است نجات نمی‌دهد. ایران روز به روز قدرتمندتر می‌شود، تامین انرژی در جهان هر روز برای غرب و آمریکا مشکل شده و رژیم صهیونیستی هم روز به روز به اوفول خود نزدیکتر می‌شود و این جبهه مقاومت است که موفق، پیروز و سربلند از این حوادث بیرون می‌آید.

منبع: ایرنا

انتهای پیام

کد خبر 7368

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =