کد خبر 7508
۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳

مالکی:

سفر بایدن به سرزمین اشغالی و عربستان هیچ گونه دستاوردی نداشت

سفر بایدن به سرزمین اشغالی و عربستان هیچ گونه دستاوردی نداشت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سعودی ها با هوشیاری بیشتری سیاست های واشنگتن در منطقه را دنبال کردند، گفت: کشورهای منطقه و حتی متحدان سنتی آمریکا ترجیح دادند سیاست کاهش تنش با ایران را دنبال کنند.

به گزارش نمایندگان ما، فدا حسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد سفر جوبایدن به خاورمیانه گفت: پرواضح بود که این سفر بدون برنامه، انگیزه، استراتژی خاص نسبت به سیاست های آمریکا در منطقه و فقط در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی انجام شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سفر جوبایدن به منطقه را شکست خورده عنوان کرد و بیان داشت: جوبایدن در این سفر در تلاش بود تا  اهداف ترامپ را در غرب آسیا دنبال کند، اما سعودی ها با توجه به تجربیات گذشته با هوشیاری بیشتری سیاست های واشنگتن در منطقه را دنبال کردند چون این موضوع هزینه سنگینی برای عربستان داشت. کشورهای منطقه و حتی متحدان سنتی آمریکا ترجیح دادند سیاست کاهش تنش با ایران را دنبال کنند.

نماینده مردم زاهدان اضافه کرد: سفر بایدن به سرزمین اشغالی و عربستان هیچ گونه دستاوردی نداشت و نتوانست اهداف رژیم صهیونیستی در منطقه را محقق کند.

مالکی با بیان اینکه سیاست های آمریکا در خاورمیانه هیچ دستاوردی برای کشورهای منطقه ندارد، گفت: این سفر نمی تواند تاثیری در سیاست‌های جمهوری اسلامی در منطقه داشته باشد ایران با جدیت بر تقویت سیستم دفاعی و مواضع  خود در برجام پافشاری کرده و  اهداف خود در انسجام و تامین امنیت کشورهای اسلامی را دنبال می کند.

قدرت نمایی نشست تهران برای منطقه ملموس بود

وی با اشاره به نشست آستانه در تهران تصریح کرد: قدرت نمایی نشست آستانه در تهران برای منطقه ملموس بود. حضور ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان در کانون توجه رسانه‌های جهان قرار گرفت، چون این نشست همزمان با سفر رئیس جمهور ایالات متحده به رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی بود توانست با  تحت الشعاع قرار دادن سفر بایدن به همبستگی بیشتر کشورهای منطقه و منزوی کردن آمریکایی ها منجر شود.

مالکی گفت: مقایسه دو سفر روسای جمهوری روسیه و آمریکا نشان می‌دهد که تهران با سفر پوتین به نقش تأثیرگذار خود در منطقه ادامه می‌دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: کشورهای عربی با هوشیاری بیشتری نسبت به سیاست های آمریکا در منطقه عمل می کنند و می‌دانند که جمهوری اسلامی به عنوان قدرت منطقه‌ای تاثیر گذار است و هر چه ایران قوی تر باشد امنیت و ثبات در منطقه بیشتر خواهد شد.

قدرت ایران مترادف با تامین صلح و ثبات در منطقه است

 مالکی تاکید کرد: کشورهای منطقه این موضوع را بدانند که  قدرت ایران مترادف با تامین صلح و ثبات در منطقه است و حضور آمریکا هم به نا امنی و اختلافات بیشتر می شود منجر می شود تقریبا  همه کشورها به این نتیجه رسیدند که آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند و حضور آنها به اختلافات بین کشورهای اسلامی دامن می‌زند.

نماینده مردم زاهدان با توجه به اهمیت سفر پوتین به تهران گفت: روسیه به عنوان مهم ترین شریک راهبردی ایران در منطقه است سفر رئیس جمهور این کشور به ایران  بسیار حائز اهمیت است و پر واضح است که روسای جمهور روسیه، ترکیه و ایران در این نشست می‌توانند تصمیمات قاطع و موثری برای صلح و ثبات در منطقه  اتخاذ کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام

کد خبر 7508

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =