کد خبر 7425
۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵

پاشایی بهرام:

انحرافات آئین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی باید اصلاح شود

انحرافات آئین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی باید اصلاح شود

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس با اشاره به انحرافاتی که در تدوین آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی از قانون مصوب مجلس دیده می‌شود، گفت: این انحرافات باید اصلاح و از تاریخ مصوب قانون اجرا شود.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، معصومه پاشائی بهرام نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۶ تیرماه) در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر اقتصاد گفت: بیشتر برای مناطق آزاد وقت بگذارید. با وجود تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده در تاریخ ۲/۳/۱۴۰۰ هنوز آیین‌نامه اجرایی بند (الف) ماده (۱۰) این قانون از سوی وزارتخانه تدوین و اعلام نشده است در حالی که طبق گزارش‌های عملکردی دو منطقه آزاد ارس و کیش می‌توانند مشمول معافیت از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در صورت اجرای قانون شوند و به تبع آن سایر مناطق آزاد تشویق به ایجاد زیرساخت‌های مشمول معافیت از مالیات بر ارزش افزوده خواهند شد.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر راه و شهرسازی متذکر شد: هنوز واردکننده‌های کشنده‌های سنگین مشکلشان حل نشده و بسیاری از راننده‌ها تمام دارایی خود را بر روی این مسئله سرمایه‌گذاری کرده‌اند و دچار سختی در تأمین معیشت روزانه خود شده‌اند؛ آقای قاسمی سریعا نسبت به واردات کشنده‌های سنگین اقدام نمایید هر چند می‌دانم که سرعت در انجام امور برای شما با توجه به سایر عملکردهایتان بسیار سخت است.

وی در تذکری خطاب به وزیر آموزش و پرورش افزود: متأسفانه در تدوین اجرای قانون رتبه‌بندی انحرافاتی از قانون مجلس دیده می‌شود که باید اصلاح شود. اجرای قانون رتبه‌بندی از تاریخ مصوب مجلس برای تمامی معلمان باید اجرا شود.

پاشایی بهرام در ادامه یادآور شد: آقای رئیس جمهور شما به مردم قول دادید که قیمت دارو افزایش پیدا نکند اما در عمل روند صعودی قیمت دارو و تجهیزات پزشکی را شاهد هستیم لذا درخواست می‌کنم شخصا به این موضوع ورود کنید و قیمت دارو را کنترل کنید چرا که وزارت بهداشت ضعیف عمل می‌کند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن تبریک روز بهزیستی از دولت خواست که قوانین خوبی که در حمایت از معلولان و سالمندان مصوب شده را اجرایی کند.

انتهای پیام

کد خبر 7425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =