کد خبر 7454
۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷

رضازاده:

همکاری‌های اقتصادی و منطقه‌ای، محور اصلی مذاکرات تهران است

همکاری‌های اقتصادی و منطقه‌ای، محور اصلی مذاکرات تهران است

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس سفر روسای جمهور روسیه و ترکیه به تهران را بسیار مهم دانست و گفت: همکاری‌های اقتصادی و منطقه‌ای، محور اصلی مذاکرات تهران است.

به گزارش نمایندگان ما، یعقوب رضازاده عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر روسای جمهور روسیه و تریکه به تهران برای برگزاری نشست سران اجلاس روند آستانه، گفت: حضور ایران و روسیه در خاک سوریه به صورت قانونی و با رضایت مقامات این کشور انجام گرفت لذا «هفتمین اجلاس سران کشورهای ضامن روند آستانه» در روزهای آتی در تهران برگزار خواهد شد. البته سفر روسای جمهور روسیه و ترکیه به ایران جدای از بحث روند آستانه حتی می‌تواند در روند مذاکرات احیای برجام بسیار تأثیرگذار باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: در کنار سایر استراتژی‌های دولت سیزدهم در زمینه سیاست خارجی، سفر روسای جمهور روسیه و ترکیه به تهران به بهره‌وری از این ظرفیت برای بهبود وضعیت اقتصادی و افزایش توانایی‌های ایران در سایر زمینه‌ها منجر شود.

وی یادآور شد: در جریان این سفر دیدارها و مذاکراتی پیرامون مسائل امنیتی، موضوعات کشور سوریه، امنیت منطقه و به ویژه روابط اقتصادی بین سه کشور انجام می‌گیرد. البته مذاکرات و دیدارهایی هم بین معاونان وزرای همراه کشورهای حاضر در اجلاس برگزار خواهد شد.

رضازاده معتقد است: در این سفر پیرامون بهبود سطح روابط تجاری اقتصادی بین ایران روسیه، ایران و ترکیه و حتی سه کشور بحث خواهد شد. هر سه کشور مصمم هستند تا بتوانند گام‌هایی را در بحث خنثی سازی تحریم‌ها و دشمنی‌های غرب و رژیم صهیونیستی با بردارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: همکاری‌های اقتصادی و منطقه‌ای، محور اصلی مذاکرات تهران است اما به نظر می‌رسد یکی از محورهای اصلی هم مذاکرات رفع تحریم باشد که بعد از مذاکرات دوحه متوقف شده‌ است. همزمانی سفر پوتین به ایران با سفر جو بایدن به اسرائیل و عربستان نشان می‌دهد، وضعیت منطقه در مرحله پیچیده‌ای قرار دارد لذا این سفر برای ما بسیار اهمیت دارد.

انتهای پیام

کد خبر 7454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =