کد خبر 7738
۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۹

مرحبا مطرح کرد

افرایش درآمدهای نفتی و بهبود معیشت مردم

افرایش درآمدهای نفتی و بهبود معیشت مردم

نماینده مردم آستارا در مجلس گفت: افزایش درآمدهای نفتی باعث می‌شود که درآمدهای مالیاتی به هزینه‌های جاری کشور اختصاص یابد که نتیجه آن بهبود وضعیت جامعه و معیشت مردم است.

غلامرضا مرحبا نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با نمایندگان ما، گفت: درآمد نفت به صورتی است که ما برای هزینه کرد آن در کشور یک برنامه و روش خاصی وجود دارد و اینگونه نیست که نفت را که یک کالای سرمایه‌ای است بفروشیم و آن را به جامعه تزریق کنیم.

وی در عین حال افزود: وقتی درآمد نفت را صرف سرمایه‌گذاری می‌کنیم یا در سرفصل‌های تعریف شده هزینه می‌شود یا به صندوق توسعه ملی واریز می‌شود، نمود خود را در اقتصاد نشان می‌دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: اولین آثار بهبود وضعیت اقتصادی در معیشت مردم نمایان می‌شود.

مرحبا گفت: مشکلی که در مورد درآمدهای نفتی وجود دارد اینکه در گذشته بسیاری از هزینه‌های معمول که از طریق نفت تامین می‌شد و با کاهش درآمدهای نفتی به نوعی دست ما از تامین این هزینه‌ها از محل فروش نفت و میعانات کوتاه شده بود.

نماینده مردم آستارا در مجلس افزود: با کاهش درآمدهای نفتی ما مجبور بودیم برای تامین هزینه‌های سرمایه‌گذاری به درآمدهای دیگر مثل مالیات متوسل شویم در حالی که مالیات جزو هزینه‌های جاری به حساب می‌آید.

وی با اشاره به تاثیر مثبت بهبود درآمدهای نفتی، گفت: در این شرایط می‌توانیم سرفصل‌های مربوط به عمران و سرمایه‌گذاری کشور را از این محل تامین کنیم.

مرحبا تصریح کرد: افزایش درآمدهای نفتی باعث می‌شود که درآمدهای جاری صرف هزینه‌های جاری کشور شود و خدمت‌رسانی به مردم بهتر خواهد شد.

انتهای پیام

کد خبر 7738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =