کد خبر 7747
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱

خاتمی:

پاشنه آشیل اجرای طرح دارویاری نحوه برخورد سازمان برنامه و بودجه است

پاشنه آشیل اجرای طرح دارویاری نحوه برخورد سازمان برنامه و بودجه است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تأکید کرد: پاشنه آشیل اجرای طرح دارویاری تخصیص اعتبارات لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه است، در غیر این صورت مشکلات در حوزه دارو تشدید می‌شود.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، سیدمرتضی خاتمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(سه شنبه) در جریان بررسی عملکرد وزارت بهداشت در خصوص نحوه اجرای طرح دارویاری گفت: دولت با استفاده از مصوبه مجلس اقدام به تغییر سیاست‌ ارزی در خصوص داروهای تولید داخل کرده است. علیرغم اصلاح قیمت مقرر شده تا سهم بیمه شده نسبت به قبل تغییری نکند. در مرحله اجرا مشکلاتی را شاهد هستیم که امیدواریم با تدابیر اتخاذ شده مرتفع گردد.

وی اظهار کرد:‌ بنده معتقدم پاشنه آشیل طرح دارویاری نحوه برخورد سازمان برنامه و بودجه با بیمه‌گرها می‌باشد. با وجود زیان انباشته در صورت عدم پشتیبانی مالی بیمه‌ها قادر به انجام تعهدات خود نخواهند بود. از سوی دیگر داروخانه‌ها به سرمایه در گردش بیشتری نیاز دارد.

نماینده مردم زنجان در مجلس تصریح کرد: از رئیس جمهور و سازمان برنامه و بودجه انتظار می‌رود جهت اجرای بهتر این طرح به تعهدات مندرج در تبصره ۱۸ قانون بودجه در بخش دارو توجه کرده و اعتبارات را تخصیص دهد. در غیر این صورت مشکلات دارویی بیشتر از قبل خواهد شد. همچنین آحاد جامعه باید تحت پوشش کامل بیمه‌ای قرار گیرد. فراهم شدن بستر نسخه الکترونیکی از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود.

انتهای پیام

کد خبر 7747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =