کد خبر 7813
۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵

عنابستانی:

ممنوعیت صادرات محصولات کشاورزی باعث سود دلالان می‌شود

ممنوعیت صادرات محصولات کشاورزی باعث سود دلالان می‌شود

نماینده مردم سبزوار در مجلس خواستار بسیج کردن صادرکنندگان در فصل برداشت هر محصول برای خرید آن با قیمت مناسب و صادرات محصول و ورود ارز به کشور شد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) در نطق میان دستور با اشاره به بحران های پیاپی روزهای اخیر، تسلیت به خانواده های داغدار و تشکر از افرادی که مخلصانه به کمک مردم شتافند، گفت: مخصوصا از وزیر کشور که در همه صحنه های بحرانی این روزها، حضور فوری، مؤثر و جهادی داشته، تشکر می کنم.

وی خطاب به وزیر کشور با بیان اینکه اقلیم ایران بحران زا بوده و ساختار وزارت کشور باید به سمتی برود که میزان بحران ها کاهش یابد، عنوان کرد: همچنین در صورت بروز بحران باید تلفات جانی و مالی به حداقل رسیده، به فوریت خسارات وارده جبران شود و زندگی به حالت عادی بازگردد از این رو لازم است ساختار وزارت کشور در جهت این هدف فورا اصلاح شود.

عنابستانی با اشاره به اینکه وزارت کشور کارهای به زمین مانده فراوان دارد که باید شخص وزیر روی آنها وقت بگذارد، اظهار کرد: لایحه جامع انتخابات را بر اساس سیاست های کلی انتخابات، نظر و تأکید مقام معظم رهبری و با محوریت اصلاح نظام انتخابات مجلس شورای اسلامی هرچه سریع تر به مجلس آورده شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس ادامه داد: بسیاری از مدیران خسته، ناکارآمد و خسته گذشته در سطوح میانی و پایینی دولت هنوز در مصادر هستند که وظیفه ساماندهی مدیریت داخلی کشور بر عهده وزیر کشور و استانداران است که بسیار کُند و غیرقابل توجیه پیش می رود همچنین اوضاع مالی شهرداری های کوچک اصلا خوب نیست و تجهیزات و امکانات کافی برای اداره شهرها ندارند که در این میان اوضاع دهیاری ها بدتر و عمران روستایی در حال تعطیل شدن است.

وی تذکرات خود خطاب به وحیدی با اشاره به اینکه نابسامانی در تقسیمات کشوری موجب هدررفت منابع کشور و عدم بهره برداری از ظرفیت های مختلف کشور شده، یادآور شد: لازم است به فوریت لایحه جامع تقسیمات کشوری را با در نظر گرفتن عدالت کامل در ایجاد استان های جدید به مجلس آورده شود.

عنابستانی افزود: وقتی ما از استان خراسان غربی می گوییم، از یک حق تضییع شده تاریخی سخن می گوییم. جمعیت ۱۰ شهرستان غرب خراسان از ۳ استان و وسعت غرب استان از چندین استان کشور بیشتر است. جمعیت شهر سبزوار از ۷ شهر مرکز استان بیشتر بوده و وسعت محدوده شهری سبزوار بالاتر از ۹ مرکز استان کشور است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: غرب خراسان دارای منطقه ویژه اقتصادی، گمرک، فرودگاه، ۲ دانشگاه بزرگ مستقل، چند اداره کل، کارخانجات بزرگ فولاد، سیمان، کام خودرو، قند، اسید سیتریک، داروسازی، پالایشگاه و غیره است لذا از هر زاویه ای نگاه کنید اولویت برای ایجاد استان جدید، استان خراسان غربی در کهن بیهق بزرگ، دیار سربداران است و در کوتاه مدت نیز تشکیل ادارات کل مختلف در غرب استان خراسان، خدمت به مردم مظلوم منطقه را تسریع کنید.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی خطاب به رئیسی بیان داشت: ما از شما انتظار جراحی های بزرگ اقتصادی داریم تا اقتصاد بیمار ایران را نجات دهید. حذف ارز ترجیحی که جراحی اقتصادی نبود و اگر بود حذف یک دمل چرکین بود اما مردم در این جراحی کوچک، به اندازه یک جراحی بزرگ درد کشیدند. این  جراحی و این کار شجاعانه می توانست بسیار بهتر انجام شود. ما نگران مردم هستیم پس مراقب باشید در روند اصلاح اقتصاد بیمار، نفس مردم در حال بند آمدن است پس هزینه های زندگی را مدیریت کرده و بر بازار نظارت داشته باشید. بازار رها و یله میراث دیگران است اما در دولت شما همچنان رها و یله مانده پس افسار بازار را گرفته و کنترل کنید.

وی در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه دامداران، مرغداران و پرورش دهندگان ماهی در اثر سیاست های غلط و اجرای غلط سیاست های درست در حال از بین رفتن هستند، عنوان کرد: برای کمک به تأمین نهاده ها، تسهیل پرداخت وام ها و افزایش بانک های عامل تصمیم فوری بگیرید.

عنابستانی اضافه کرد: چرا همیشه در فصل برداشت هر محصول، صادرات آن ممنوع می شود تا مافیای دلال کشاورزی سود بالا برده و پدر کشاورز را دربیاورد؟ چه دلیلی دارد برای صادرات محصولی همچون هندوانه محدودیت قائل شوید تا کشاورزان به خاک سیاه بنشینند. نگویید کشاورز نباید هنداونه می کاشت که می گویم مگر شما متولی کشاورزی نیستید پس چرا وظیفه خود درباره ارائه سیاست صحیح کشت انجام ندادید؟ چقدر برای شما کار دارد که در فصل برداشت هر محصول، صادرکنندگان را بسیج  کرده و محصول کشاورز را با قیمت مناسب خریده، صادر و ارز وارد کشور کنید؟

نماینده مردم سبزوار در مجلس در ادامه خطاب به وزیر اقتصاد گفت: قرار بود نظام مالیات ستانی را اصلاح کنید پس برای آن تسریع کنید. مالیات بر خانه های خالی و مالیات بر خانه و اتومبیل های لوکس و مالیات بر عائدی سرمایه چه شد؟ مجلس طی ۲ بودجه نرخ مالیات بر تولید را از ۲۵ درصد به ۱۵ درصد کاهش داد اما به دلیل اجرای غلط قانون، تولیدکننده حتی متوجه این موضوع نشده است. تحول ویژه در نظام مالیاتی و اجرای دقیق قانون سامانه مؤدیان، حداقل انتظار از شماست. آقای وزیر! اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار معطل مانده است.

انتهای پیام

کد خبر 7813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =