کد خبر 7876
۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶

باید نسبت به احیا و بازسازی قنوات آسیب دیده اقدام کرد

 باید نسبت به احیا و بازسازی قنوات آسیب دیده اقدام کرد

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: قنواتی که از سیل آسیب دیده‌اند، با اولویت و در قالب اعتبار مشخص لایروبی می‌شوند تا در بحث انتقال آب مشکلی نباشد.

به گزارش نمایندگان ما، محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با اشاره به ماموریت رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون های کشاورزی و عمران مجلس برای ارزیابی خسارت های سیل و در حاشیه سفر به شهرستان های شمالی فارس عنوان کرد: هر چه سریعتر باید نسبت به احیا و بازسازی قنوات آسیب دیده اقدام کرد.  

به نقل از جهادکشاورزی فارس، نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گفتگوی خود با استاندار فارس اظهار کرد: به منظور تسریع در بازسازی ابنیه زیر بنایی دستگاه های متولی ادواتی را که مورد نیاز است مانند لودر و بیل مکانیکی در اختیار فرمانداری شهرستان ها خواهند گذاشت.  

عسکری به تماس خود با مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی نیز اشاره کرد و افزود: قرار بر این شد که بعد از تعطیلات عاشورا دستگاه های متولی بیایند پای کار و امهال و استمهال وام های خسارت دیده گان را دنبال کنند.

او به ظرفیت اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری در مهار و کنترل سیلاب ها و کاهش خسارت های آن هم اشاره و عنوان کرد: درآمدهای سازمان جنگل‌ها و مراتع طبق قانون جدید به جای واریز به خزانه توسط این تشکیلات امکان هزینه دارد از این رو یک فرصت مناسب به منظور محقق شدن اینگونه طرح‌ها و برنامه‌ها حاصل شده است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه لازم است در اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری با مطالعات دقیق و برنامه‌ریزی در قالب اعتبارات منطقه‌ای اعتبارات لازم اختصاص داده شود، اضافه کرد: ما هم در مجلس شورای اسلامی تلاش می‌کنیم تا با جذب اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی و ملی این طرح جامع در قالب یک نهضت ملی برای تحقق اهداف مربوط به حفظ و تقویت منابع آبی آغاز شود.

انتهای پیام

کد خبر 7876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =