کد خبر 7884
۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰

قالیباف:

شهید اسکندری فرمانده دلاور دوران دفاع مقدس و مجاهد خستگی ناپذیر عرصه های رزم بود

شهید اسکندری فرمانده دلاور دوران دفاع مقدس و مجاهد خستگی ناپذیر عرصه های رزم بود

رئیس مجلس در پیامی به آیین تشییع پیکر پاک شهید عبدالله اسکندری سردار شهید بی سر مدافع حرم در شیراز تأکید کرد:‌ سردار اسکندری فرمانده دلاور دوران دفاع مقدس و مجاهد خستگی ناپذیر عرصه‌های رزم در این دوران و دفاع از حرم های مطهر بود.

به گزارش نمایندگان ما، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی به آیین تشییع پیکر پاک شهید عبدالله اسکندری سردار شهید بی سر مدافع حرم در شیراز تأکید کرد:‌ سردار اسکندری فرمانده دلاور دوران دفاع مقدس و مجاهد خستگی ناپذیر عرصه‌های رزم در این دوران و دفاع از حرم های مطهر بود.

آیین تشییع سردار شهید اسکندری روز دوشنبه همزمان با عاشورای حسینی در خیابان‌هایی از شهر شیراز سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی و حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) برگزار شد که در این آیین، ‌ محسن علیزاده نماینده مردم سپیدان و بیضاء و رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی، پیام محمد باقر قالیباف رئیس مجلس را در صحن آستان مقدس شاهچراغ (ع) قرائت کرد.

در پیام رئیس مجلس شورای اسلامی به آیین تشییع سردار اسکندری آمده است:‌ بار دیگر میهن اسلامی ایران میزبان لاله‌های عاشورایی و سروهای سرافراز مدافع حرم از محور "خان طومان" گردید و امت قهرمان، ‌مشتاقانه در تجدید میثاق با این شهیدان و حماسه سازان جاوید و این پیروان راه سرخ کربلا، در نبرد با دشمنان تکفیری و الحادی ضمن تقدیم خون‌های مطهر خویش، امنیت، عزت و معنویت را برای امت اسلامی به ارمغان آورد.
قالیباف در این پیام افزوده است:‌ فرمانده دلاور دوران مقدس و مجاهد خستگی ناپذیر عرصه های رزم، شهید مدافع حرم سردار عبدالله اسکندری پس از سال‌ها فراق و به عنوان اولین شهید ایرانی که عوامل پلید تکفیری با بغض و کینه همچون سرور و مقتدایش حضرت اباعبدالله الحسین (ع) سر از پیکرش جدا ساختند، به همراه پیکرهای شهیدان مدافع حرم محور خان طومان به آغوش ملت بازگشتند تا عطر و شمیم دلدادگی به اهل بیت علیهم السلام همچنان به مشام دل‌ها برسد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در این پیام ضمن تجلیل از رشادت شهید سردار عبدالله اسکندری و تمامی شهدای دلاور مدافع حرم و گرامیداشت بازگشت پیکرهای پاک و مطهر آنان در ایام عزای حسینی (ع)، افزود: با عرض تبریک و تسلیت به پیشگاه رهبر معظم انقلاب، ملت شریف ایران، مردم ولایتمدار استان فارس و خانواده صبور و مقاوم این عزیز جان برکف، رجا واثق دارم آحاد مردم این سرزمین پاسدار فرهنگ والای ایثار وشهادت خواهند بود.

قالیباف: سردار اسکندری مجاهدی خستگی‌ناپذیر بود

آیین تشییع سردار شهید مدافع حرم عبدالله اسکندری روز دوشنبه همزمان با عاشورای حسینی از میدان شهدا در شیراز آغاز شد. در ادامه این آیین در حرم مطهر شاهچراغ (ع) که با حضور جمعیت گسترده سوگواران همراه بود، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نماز را بر پیکر پاک این شهید اقامه کرد. پیکر این شهید سرافراز در ادامه به گلزار شهدای دارالرحمه شیراز منتقل و در کنار همرزمانش به خاک سپرده شد.
در این آیین، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز پیام آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور را به مناسبت تشییع سردار اسکندری قرائت کرد.

سردار شهید عبدالله اسکندری متولد سال ۱۳۳۷ در محله قصردشت شیراز به «سردار بی‌سر» شناخته می‌شود. وی خردادماه سال ۱۳۹۳ در جریان دفاع از حرم‌های مطهر در محور حلب سوریه به شهادت رسید و پیکر پاک وی پس از هشت سال از شهادت به همراه جمعی از شهدای حرم به تازگی در منطقه خان طومان تفحص و پس از بازگشت به میهن در شهرهای مشهد مقدس و تهران و برخی از شهرهای استان فارس تشییع و در نهایت برای خاکسپاری به شیراز منتقل شد.

انتهای پیام

کد خبر 7884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =