کد خبر 7939
۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰

تقوی:

نقش سردار همدانی در مهار فتنه/ اصلاح‌طلبان موضع‌گیری کنند

نقش سردار همدانی در مهار فتنه/ اصلاح‌طلبان موضع‌گیری کنند

رئیس مجمع نمایندگان تهران در مجلس گفت: میرحسین موسوی نشان داد که از سردار همدانی کینه عمیق دارد چرا که سردار همدانی نگذاشت فتنه ۸۸ توسعه پیدا کند و کشور به هم بریزد.

به گزارش نمایندگان ما، حجت‌الاسلام سید رضا تقوی رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی  در واکنش به توهین میرحسین موسوی به مدافعان حرم، گفت: واقعاً یک انسان تا چه حد می‌تواند تنزل کند و از ارزش‌های والای جامعه، مردم و انقلاب اسلامی فاصله بگیرد.

وی متذکر شد: زمانی که میرحسین موسوی نخست وزیر بود و در مملکت ما مسئولیت داشت، خیلی دم از مردم می‌زد اما الان از ارزش‌های مردم و انقلاب اسلامی دور شده است.

رئیس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موسوی باید بگوید که حضور میلیونی مردم در تشییع جنازه سردار سلیمانی را چگونه معنا می‌کند؟ مگر ندید که میلیون‌ها انسان آمدند و برای سردار دلاورمان اشک ریختند و زاری کردند؟ پس چرا این حرف‌ها را علیه شهدا می‌زند؟ مردم ما با آگاهی، شناخت و بینش از سردار سلیمانی تجلیل کردند. موسوی و امثال وی نمی‌توانند حرکت مردمی را نسبت به سردار سلیمانی نادیده بگیرند.

تقوی ادامه داد: واقعاً اگر کسی الفبای مسائل سیاسی را بداند و با منطقه و موضع‌گیری های مستکبران جهان آشنا باشد، اینگونه حرف نمی‌زند. موسوی به فرض با مسئولان داخلی کشور یکسری اختلافاتی داشته باشد، اما نباید حرکت عمومی انقلاب اسلامی را به غلط تفسیر کند.

وی یادآور شد: اردشیر زاهدی، وزیر امور خارجه ایران در دوران پهلوی که فردی ضدانقلاب بود و سوابق خودش و خانواده‌اش مشخص است، درباره سردار سلیمانی و ارزش‌های ایران مطالبی را مطرح کرد و در مقطعی گفته بود من به سردار سلیمانی افتخار کرده و خواهم کرد. این نشان می‌دهد میرحسین موسوی حتی از زاهدی طاغوتی هم عقب‌مانده‌تر و کمتر است. به عبارت دقیق‌تر، طاغوتی‌های فراری هم در برابر شهامت سردار همدانی و سردار سلیمانی سر تعظیم فرو آوردند اما موسوی این مباحث ناروا را مطرح می‌کند.

موسوی از سردار همدانی کینه دارد

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز با اشاره به توهین و جسارت میرحسین موسوی به سردار همدانی، گفت: موسوی این اظهارات را برای انتقام‌گیری مطرح کرده است چرا که سردار همدانی یکی از عوامل مهمی بود که فتنه ۸۸ را در تهران مهار کرده بود. سردار همدانی به مردم و انقلاب اسلامی خدمات زیادی کرد و با مدیریت و فرماندهی صحیح خود جلوی بسیاری از فجایع را گرفت. میرحسین موسوی نشان داد که از سردار همدانی کینه عمیق دارد چرا که سردار همدانی نگذاشت فتنه ۸۸ توسعه پیدا کند و کشور به هم بریزد. ایثار، فداکاری و جان‌فشانی های سردار همدانی با طرح این مباحث باطل از بین نمی‌رود.

تقوی با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان نباید در برابر این صحبت‌های تند موسوی سکوت کنند، اظهار داشت: الان زمانی است که اصلاح‌طلبان باید مرزبندی‌های خود را کاملاً مشخص و روشن کنند. اصلاح‌طلبان باید در زمان فتنه ۸۸ هم اعلام موضع می‌کردند، اما این کار را نکرده و خط خود را مشخص نکردند.

وی تاکید کرد: الان هم کسانی که با میرحسین موسوی بوده و دل به او بسته بودند و همچنان پیوند خود را با وی حفظ کردند، باید مشخص کنند که آیا در کنار سردار سلیمانی و مدافعان حرم هستند، یا در کنار میرحسین موسوی؟

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت میرحسین موسوی از داعش، افزود: کلینتون اعلام کرده بود که ما داعش را ایجاد کردیم تا انقلاب اسلامی را از بین ببریم. آنان داعشی‌های شرور را به جان مردم انداختند و می‌خواستند جلوی بیداری اسلامی را بگیرند. داعش و رژیم اشغالگر قدس با جنایات خود در حق انسانیت اجحاف می‌کنند و انسان‌های مظلوم قربانی می‌شوند. جای تأسف دارد که موسوی از داعش حمایت کرده است.

تقوی گفت: موسوی یک زمانی آنقدر خودش را روشن‌فکر نشان می‌داد که اصلاً کسی جرئت نداشت از روشن‌فکری صحبت کند و این افراد روشن‌فکری را ارثیه خودشان می‌دانستند. گاهی اوقات ممکن است فردی از روی دلسوزی یا اصلاح امور نامه یا بیانیه‌ای بنویسد، اما بنده در اظهارات موسوی دلسوزی ندیدم و فقط پر از کینه‌توزی و انتقام‌گیری بود و به دنبال آن بود که همه ارزش‌ها، شکوه انقلاب و نظام را زیر سوال ببرد. موسوی ابایی ندارد که حتی دانش هسته‌ای و دفاعی کشور را هم به دلیل کینه‌توزی‌های خود زیر سوال ببرد و نادیده بگیرد، اما باید بداند که با طرح این مباحث کینه‌توزانه راه به جایی نمی‌برد.

منبع: مهر

انتهای پیام

کد خبر 7939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =