کد خبر 7945
۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷

عسکری:

در شرایط فعلی کشور مشکلات فراوانی در توزیع اعتبارات حاکم است

در شرایط فعلی کشور مشکلات فراوانی در توزیع اعتبارات حاکم است

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه در شرایط فعلی کشور مشکلات فراوانی در توزیع اعتبارات حاکم است، گفت: دولت سیزدهم ماهانه به طور میانگین در حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال بدهی دولتی را تسویه می‌کند.

به گزارش نمایندگان ما، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در جلسه کمیته برنامه‌ریزی و توسعه شهرستان زرین‌دشت در رابطه با نحوه اختصاص اعتبارات استانی، اظهار کرد: اعتبارات استانی مربوط به توازن با هدف تامین مالی نیاز دستگاه‌های اجرایی و اعتبار نفت و گاز  با هدف محرومیت‌زدایی در سطح شهرستان‌ها توزیع می‌شود.

به نقل از دفتر نماینده مردم داراب و زرین دشت، عسکری با بیان اینکه در شرایط فعلی کشور مشکلات فراوانی در توزیع اعتبارات حاکم است، افزود: دولت سیزدهم ماهانه به طور میانگین در حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال بدهی دولتی را تسویه می‌کند.

عسکری در رابطه ترک فعل و کم‌کاری برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی، گفت: کشور گرفتار مشکلات فراوانی است و مردم گله‌مند وضعیت مدیریتی موجود هستند که در این راستا مدیران ضعیف را به دستگاه‌ قضایی معرفی کرده‌ایم تا پاسخگوی عملکرد خود باشند و اگر مدیری پاسخ یا توان کار کردن و اداره امور را ندارد از استاندار و فرماندار خواهشمندیم نسبت به تغییر وی اقدام کنند.

نماینده داراب و زرین‌دشت با اشاره به اینکه در شرایط فعلی کشور نیازمند مدیران جهادی و انقلابی هستیم، اظهار کرد: با توجه وضعیت فعلی کشور از برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی به شدت گلایه‌مندیم و رئیس‌جمهور هم بدون تعارف اعلام کردیم و تاکنون در مجلس یازدهم به سه وزیر دولت سیزدهم کارت زرد داده‌ایم و برخی از وزرا هم در آستانه استیضاح یا سئوال نمایندگان مجلس قرار دارند که البته به تدابیر مقام معظم رهبری نسبت به پیشبرد امور امیدواریم.

رسول بهمنی نیز در این جلسه با بیان اینکه اعتبارات استانی باید به صورت عادلانه و بر اساس اولویت‌ها به دستگاه‌های اجرایی توزیع شود، عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و بر اساس مفاد قانون به دستگاه‌های اجرایی بر اساس اعتبارات موجود مربوط به توازن و همچنین نفت و گاز استانی منابع مالی مورد نیاز تخصیص داده شده است.

او با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی و مدیران باید خدمات دولتی را به طور مناسبی به مردم اعلام کنند، اظهار کرد: از مدیران خواستاریم تا خدمات در حال انجام دولت را به نحو مطلوبی به عموم مردم اطلاع‌رسانی کنند.

بهمنی گفت: در حال حاضر پروژه‌های متعدد و قابل توجهی در سطح شهرستان با اعتباری بالغ بر ۷۰۰۰ هزار میلیارد ریال در دست انجام است.

بهاره دادور، رئیس امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس هم در این جلسه با بیان اینکه در توزیع اعتبارات باید فرصت‌آفرینی شود، گفت: رفع بخشی از مشکلات با توزیع مناسب اعتبارات استانی که در حدود ۱۵ درصد بودجه فعلی محسوب می‌شود، امکان‌پذیر است.

او در همین راستا اضافه کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی این امکان و فرصت را دارند تا با جذب سایر اعتبارات ملی و متفرقه که به میزان ۸۵ درصد است نسبت به تامین اعتبارات لازم به جهت تکمیل پروژه‌های تعریف شده در دست اجرا اقدام کنند.

این مقام مسئول در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس با اشاره به اهمیت رشد اقتصادی تمام شهرستان‌ها، تصریح کرد: دولت بر اساس شاخص‌های تعریف شده در روستاهایی که نسبت به متوسط آمار کشوری شرایط مناسبی ندارند وظیفه تامین اعتبار لازم را در راستای محرومیت‌زدایی جهت ارتقاء شهرستان‌های کمتر توسعه‌یافته دارند.  

دادور با تاکید بر اینکه تخصیص اعتبارات به شهرداری‌ها بر اساس دستورالعمل اخیر دولت امکان‌پذیر نیست، بیان کرد: بر اساس دستورالعمل اجرایی دولت هیچگونه اعتباری به غیر از ساماندهی رودخانه‌ها به منظور کمک به شهرداری‌ها مجاز نیست و بودجه و اعتبارات استانی فقط امکان تخصیص در زمینه نیاز دستگاه‌های اجرایی و محرومیت‌زدایی دارد.

انتهای پیام

کد خبر 7945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =