کد خبر 7947
۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷

کریمی فیروزجایی:

عملیات اجرایی احداث سد سجارود هفته دولت امسال آغاز می شود

عملیات اجرایی احداث سد سجارود هفته دولت امسال آغاز می شود

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی از عملیاتی شدن پروژه احداث سد سجادرود بابل در هفته دولت امسال خبر داد.

به گزارش نمایندگان ما، علی کریمی فیروزجایی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیری‌های اولیه برای ساخت این پروژه زیربنایی و حیاتی از سال ١٣٨٩ در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس هشتم آغاز شد و در مصوبات سفر هیات دولت وقت و قانون بودجه سال ١٣٩٠ گنجانده شد و نهایتا در سال جاری ردیف بودجه ای مستقل به آن اختصاص یافت.

عضو خانه ملت افزود: پس از اخذ مجوز ماده ۲۳ در سال ١٤٠٠، پیمانکار این پروژه از طریق فراخوان و برگزاری مناقصه مشخص و مشکلات عملیاتی شدن آن برطرف شد.

وی با تأکید بر اهمیت اجرای این پروژه خاطرنشان کرد: ساخت این سد علاوه بر تأمین بخشی از آب آشامیدنی مورد نیاز شهرهای گروه الف شامل بابل، بابلسر و فریدونکنار و شهرهای گلوگاه (گلیا)، گتاب، زرگرشهر و روستاهای مسیر، آب زراعی مورد نیاز کشاورزان پایین دست را نیز در فصل کشاورزی تأمین خواهد کرد.

کریمی فیروزجایی ادامه داد: برای ساخت سد سجادرود ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است که بر اساس پیش بینی انجام شده در ردیف بودجه های وزارت نیرو و اختصاص کد بودجه ای مستقل به آن تأمین اعتبار خواهد شد.

نماینده مردم بابل با اشاره به انتظار چندساله کشاورزان بابلی برای احداث این سد که با مهندسی ایرانی ساخته می شود، اظهار کرد: سد مخزنی سجادرود به ارتفاع حدود ۶۰ متر به صورت سنگریزه‌ای با رویه بتنی، روی رودخانه سجادرود و با حجم مخزن تقریبی ٢٠ میلیون مترمکعب و نیز امکان تنظیم آب آشامیدنی به میزان ۲۴ میلیون مترمکعب به مرحله اجرا درخواهد آمد.

انتهای پیام

کد خبر 7947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =