کد خبر 7638
۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴

کریمی:

واردات برنج خارجی در فصل برداشت محصول متوقف شود

واردات برنج خارجی در فصل برداشت محصول متوقف شود

عضو هیئت رئیسه مجلس از تصمیم دولت برای انجام واردات برنج خارجی انتقاد کرد و گفت: برنجکاران نیاز داخلی را تأمین می کنند بنابراین واردات برنج در فصل برداشت محصول متوقف شود.

به گزارش نمایندگان ما، علی کریمی فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از واردات برنج در فصل برداشت محصول، گفت: واردات برنج خارجی در فصل برداشت محصول ضد تولید داخل و بلاوجه است و طبق مصوبه مجلس دولت از مردادماه تا آبان ماه هر سال مجاز به واردات برنج نیست.

نماینده مردم بابل با تأکید بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان داخلی، با بیان اینکه واردات برنج در شرایط کنونی آسیب جدی به اقتصاد برنج کاران داخلی وارد خواهد کرد، افزود: سالانه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن برنج توسط کشاورزان کشور تولید می شود.

وی نیاز سالانه کشور به واردات برنج را ۴۰۰ هزار تن اعلام کرد و خاطرنشان کرد: متأسفانه سالانه بیش از ۸۰۰ هزار تن برنج خارجی وارد کشور می شود.

کریمی فیروزجایی با اشاره به تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن برنج در شالیزارهای مازندران افزود: در صورت افزایش سیاست‌های حمایتی دولت برنجکاران شمال نیاز داخلی برنج را تأمین می کنند.

عضو هیأت رئیسه مجلس یازدهم با اشاره به تغییر شرایط بین المللی و تأثیر آن بر روند امنیت مواد غذایی خاطرنشان کرد: امنیت غذایی کشور باید با تقویت سیاست‌های حمایتی از تولید داخل تأمین شود و اقتصادی کردن تولید محصولات کشاورزی سیاست راهبردی است.

نماینده مردم بابل در مجلس با اشاره به افزایش هزینه های تولید در بخش کشاورزی یادآور شد: هزینه های سرسام آور تأمین نهاده های تولید زراعی چالش جدی برای آینده عرصه کشاورزی است.

وی با اظهار به اینکه باید نقش کشاورزی در روند استقلال کشور مورد توجه قرار گیرد، افزود: سیاست حمایتی دولت از فعالیت‌های توسعه کشاورزی نیازمند بازنگری و تقویت است؛ مجلس در برنامه هفتم توسعه با افزایش سیاست‌های حمایتی از بخش کشاورزی استقلال آن را هدف می گیرد.

انتهای پیام

کد خبر 7638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =