کد خبر 7990
۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶

رفیعی:

نمایندگان جوان مجلس جریان‌ساز هستند/ تشکیل کارگروه سلامت در فراکسیون محیط زیست

نمایندگان جوان مجلس جریان‌ساز هستند/ تشکیل کارگروه سلامت در فراکسیون محیط زیست

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: مجلس فعلی با مجالس قبلی متفاوت است و گام‌های بلندی را در حوزه حمایت از دانش‌بنیان‌ها، مجوزهای کسب و کار و محیط زیست برداشت و امروزه نمایندگان جوان مجلس جریان‌ساز هستند.

به گزارش نمایندگان ما، سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی و نماینده رئیس جمهور در جمعیت هلال احمر در جمع منتخبی از تشکل‌های جوانان که به مناسبت روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی در همایش «نقش جوانان در حکمرانی نو»  گردهم آمده بودند، خطاب به فعالان و تشکل‌های مردم نهاد حاضر در این نشست گفت: امیدواریم با کمک و همکاری شما بتوانیم برای رفع مشکلات کشور اتفاقات خوبی را رقم بزنیم البته در این رابطه سخنان زیادی مطرح شده اما این بار نمی‌خواهیم نسخه‌ای پیچیده شود، کشور به افرادی با اشراف کامل نسبت به مسائل حقیقی کشور نیاز دارد تا به عنوان تسهیل‌گر در کنار شما قرار گیرند و اقدامات و اتفاقات خوبی را با همکاری هم دنبال کنیم و این موضوع شدنی است.

وی ادامه داد: در گذشته با کمک و همکاری شما اقدامات خوبی انجام شد و در حال حاضر هم در ابعاد حکمرانی آنها را مشاهده می‌کنیم؛ اقداماتی در حوزه پسماند انجام شده اما همچنان این مشکل حل نشده و امروزه برخی جوانان راهکارها و راه‌حل‌های خوبی برای مدیریت این معضل دارند که باید به آن توجه کرد.

نشست ملی نقس مشارکت جوانان در حکمرانی نو

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس یادآور شد: اینکه چقدر توان داریم از ظرفیت چنین جوانانی استفاده و از آنها حمایت کنیم، باید مطالبه ما باشد و باید با همکاری و پیگیری این مطالبه‌گری را مورد توجه قرار دهیم؛ باید در کنار هم باشیم و به درک مشترکی از مسائل برسیم و مشارکت فعالانه و آگاهانه داشته باشیم؛ فراکسیون محیط زیست اقدامات کارآمد و موثری را در حوزه محیط زیست دنبال کرده و به ثمر نشانده است.

رفیعی افزود: همایش‌های زیادی برگزار شده اما در این زمینه خروجی باید عملیاتی و برای کشور مفید باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حکمرانی نو گفت: در برخی موارد ساختارهای موازی در کشور شکل گرفته و برای هر موضوعی تشکلی ایجاد شده، در این رابطه باید به بودجه، سرمایه و نیروی کشور هم توجه کرد.

وی افزود: مجلس فعلی با مجالس قبلی متفاوت است و گام‌های بلندی را در حوزه حمایت از دانش‌بنیان‌ها، مجوزهای کسب و کار و محیط زیست برداشت و امروزه نمایندگان جوان مجلس جریان‌ساز هستند؛ در این رابطه از آقای حداد عادل عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تقاضا کردیم که هر سه ماه یک بار چنین جلساتی را برای تسهیل‌گری داشته باشیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس ادامه داد: جوانان حاضر در این نشست جزء بهترین‌ها و پیشران‌های حوزه کاری خود هستند و باید از نعمت وجود آنها برای حکمرانی کشور بهره ببریم.

نشست ملی نقس مشارکت جوانان در حکمرانی نو

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست مطرح شده در این نشست برای تشکیل کارگروه سلامت در فراکسیون محیط زیست گفت: این کارگروه را تشکیل خواهیم داد، مشکلی که در کشور در مورد حکمرانی نو وجود دارد بی‌توجهی به آمایش سرزمینی است و شما به عنوان پیشران‌های فعالان اجتماعی در اولین گام باید به ساز و کارهای حکمرانی نو توجه کنید.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید دغدغه‌های مطرح شده در این نشست را مورد توجه قرار داد، تصریح کرد: جوانان حاضر در نشست احساس مسئولیت اجتماعی داشته و راهبردی اجتماعی را بر عهده دارند و در این رابطه از حداد عادل عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و بذرپاش رئیس دیوان محاسبات انتظار داریم با آنها همکاری مناسب و جلساتی را داشته باشند؛ البته ما قول برگزاری نشست ماهانه را از رئیس دیوان محاسبات گرفته‌ایم.

رفیعی با انتقاد از اینکه برای تغییرات اقلیمی هیچ برنامه‌ای نداریم، گفت: در این رابطه باید گروه‌هایی تشکیل شود و مسائل را در آن مطرح و با همکاری شما جوانان حل مسائل را دنبال کنیم و ما نیز به عنوان تسهیل‌گر با تمامی ظرفیت و توان در کنار شما خواهیم بود البته دغدغه‌هایی در مورد نبود قانونی در زمینه تشکل‌ها، دغدغه درست و به جایی است و این موضوع در کمیسیون شوراها در حال پیگیری است.

انتهای پیام

کد خبر 7990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =