کد خبر 8003
۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴

رفیعی مطرح کرد

مهار آتش‌سوزی جنگل‌ها در گرو مدیریت بحران

مهار آتش‌سوزی جنگل‌ها در گرو مدیریت بحران

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: بخش زیادی از کشور به ویژه جنگل‌های زاگرس به آتش سوزی‌های گسترده دچار شده، این موضوع نیازمند مدیریت بحران است که در هماهنگی آن با ضعف‌هایی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس  شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) در تذکری گفت: بخش زیادی از کشور به ویژه جنگل‌های زاگرس دچار آتش سوزی‌های گسترده است و حتی در شمال کشور و جنگل‌های هیرکانی نیز این پدیده مشاهده می‌شود.

وی افزود: با توجه به تغییرات اقلیمی از این به بعد حوادثی از این دست زیاد اتفاق می افتد. این موضوع نیازمند مدیریت بحران است که در هماهنگی آن با ضعف‌هایی وجود دارد و منابع طبیعی در حال نابودی است. از مصادیق این مدیریت بحران پرواز بالگردها برای اطفای حریق است که حق بیمه این بالگردها پرداخت نشده است و آن‌ها نه اجازه پرواز دارند و نه اورهال(بازاماد) شده‌اند. همچنین از سال گذشته نیز بودجه مربوط به این بخش حذف شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: این موضوع به شدت نیاز به هماهنگی میان ۳دستگاه وزارت کشور، وزارت دفاع و سازمان برنامه و بودجه دارد و  از وزیر کشور درخواست می‌شود سریعاً اقدام لازم را در این خصوص به عمل آورند.

انتهای پیام

کد خبر 8003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =