کد خبر 8004
۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴

شریعتی:

دولت گزارش تحریم های لغو شده را به مجلس ارائه کند

دولت گزارش تحریم های لغو شده را به مجلس ارائه کند

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: دولت باید گزارش تحریم‌های لغو شده را به مجلس ارائه کند تا در کمیسیون های انرژی و امنیت ارزیابی شود و صحن درباره آن تصمیم بگیرد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی  امروز (یکشنبه) در تذکری با اشاره به ماجرای ترور سلمان رشدی نویسنده  مرتدکتاب آیات شیطانی گفت: در ماجرای سلمان رشدی مهدورالدم به فتوای امام خمینی (ره) تلاش می‌شود که آن را رسماً به جمهوری اسلامی ایران نسبت دهند که صحت ندارد؛ ما از کسی ترسی نداریم اما رهبری نیز قبلاً فرموده اند ما آنجا که دخالت کنیم صریحا می‌گوییم.

 وی افزود: در بحث مذاکرات لغو تحریم‌ها اول از تلاش دولت محترم در خنثی‌سازی تحریم‌ها با  تقویت دیپلماسی اقتصادی با همسایگان به ویژه در حوزه انرژی تشکر می‌کنیم. تاکید می‌شود که ملاک مجلس در مواجهه با گزارش دولت از مذاکرات هسته‌ای، لغو کامل تحریم‌ها و انتفاع اقتصادی برای ملت ایران است.

شریعتی ادامه داد: طبق ماده ۷ قانون اقدام راهبردی، دولت باید گزارش تحریم‌های لغو شده را به مجلس ارائه کند تا در کمیسیون های انرژی و امنیت ارزیابی شود و صحن مجلس درباره آن تصمیم بگیرد؛ این ارزیابی به با ملاحظات سیاسی ۱+۴ و آمریکا بلکه به صورت دقیق، جدی و منطبق بر منافع اقتصادی مردم خواهد بود.

انتهای پیام

کد خبر 8004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =