کد خبر 8020
۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹

راستینه:

ضرورت انطباق آیین نامه دولت با قانون واگذاری زمین یا مسکن به خانواده‌هایی که صاحب فرزند سوم می‌شوند

ضرورت انطباق آیین نامه دولت با قانون واگذاری زمین یا مسکن به خانواده‌هایی که صاحب فرزند سوم می‌شوند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از بررسی ماده (۴) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در جلسه کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش نمایندگان ما، احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز (یکشنبه، ۲۳مرداد ماه) کمیسیون گفت: جلسه امروز ادامه بررسی لایحه نظام جامع باشگاه‌داری در جمهوری اسلامی ایران و بحث و بررسی پیرامون راهکارهای اجرایی ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با حضور مسئولان ذیربط  و اعضای کمیسیون فرهنگی برگزار شد.

نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان در مجلس یازدهم افزود: در جلسه امروز اهداف کلی و جزئی ماده (۲) لایحه نظام جامع باشگاه داری در جمهوری اسلامی مورد بررسی قرار گرفته است؛ همچنین بند (ب) اهداف کلان  این لایحه تصویب شد در ادامه  این نشست ماده (۲) بند (ب) اهداف جزئی لایحه نظام جامع باشگاه داری مورد رسیدگی قرار گرفت و از «۹» بند «۷» مورد آن تصویب شد، مقرر شد ادامه  بررسی این لایحه در دستور کار جلسات آینده قرار بگیرد.

راستینه تصریح کرد: در ادامه نشست امروز ماده (۴) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مورد بررسی قرار گرفت؛ در این ماده قانونی تاکید شده به منظور تحقق بند «ج» ماده ۱۰۲ قانون ۵ ساله ششم توسعه، دولت مکلف است یک قطعه زمین و یا یک واحد مسکونی حداکثر به میزان ۲۰۰ متر مربع برای روستاها و شهرهای کمتر از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت، پس از تولد فرزند سوم در اختیار خانواده‌ها قرار دهد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی در پایان خاطر نشان کرد: در خصوص همین قانون مقرر شد دولت برای شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت هم براساس تبصره (۱)، ساز و کار و چگونگی واگذاری مسکن و زمین در شهرک‌های اطراف زادگاه پدر پیش بینی کند، این  مورد قانونی ابلاغ شده اما هنوز آیین نامه آن توسط دولت نهایی نشده است در برخی از بندهای این آیین نامه قید شده متراژ زمین به کسانی واگذار می‌شود که فاقد مسکن هستند، این مسئله خلاف قانون است توجه داشته باشیم در قانون قیدی مبنی بر به فاقدین مسکن، عنوان نشده است؛ در حالی که در کل قانون تاکید شده با تولد فرزند سوم به بعد این قانون شامل حال تمام خانواده‌ها می‌شود. در این جلسه تاکید شد؛  با تصحیح آیین نامه سریعا این نکات اصلاح شود و اطلاع رسانی لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام

کد خبر 8020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    اوکی
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    یعنی به کسی که ده تا زمین و خونه داره با تولد فرزند سوم از یه تاریخ مشخص بازم زمین و مسکن تعلق می گیره ولی اون بدبختی که پنج تا بچه داره و مستاجره چون زودتر بچه دار شده چیزی بهش تعلق نمی گیره آفرین به این قانونتون
  • علی IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    0 0
    پس کسانی که فرزند سوم سال ۱۴۰۰ به دنیا امده وقبل از تصویب تعلق نمیگیره این بی عدالتی است چون متولدین ۱۳۹۹ و۱۴۰۰ به حرف رهبر گوش کردند وبدون هیچ چشم داشتی فقط به حرف رهبر کردند هیچ