کد خبر 8113
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶

کوهساری در نطق میان دستور:

امیدواریم مذاکرات با حذف تحریم‌های یکجانبه علیه کشورمان پایان پذیرد

امیدواریم مذاکرات با حذف تحریم‌های یکجانبه علیه کشورمان پایان پذیرد

نماینده مردم آزاد شهر و رامیان مجلس گفت: امیدواریم با در نظر گرفتن حق کشورمان در این زمینه و حذف تحریم‌های یکجانبه علیه کشورمان و استفاده مردم بزرگوار از حقوق، مذاکرات پایان پذیرد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، غلامعلی کوهساری نماینده مردم آزاد شهر و رامیان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۶ مرداد ماه) در نطق میان دستور خود، با درود و سلام به ارواح طیبه و پاک شهدا و امام شهدا و آرزوی سلامتی و طول عمر برای مقام معظم رهبری  گفت: پس از برگزاری ۹ دوره مذاکرات و جلسات برجام امیدواریم با در نظر گرفتن حق کشورمان در این زمینه و حذف تحریم‌های یکجانبه علیه کشورمان و استفاده مردم بزرگوار از حقوق، مذاکرات پایان پذیرد.

وی ادامه داد: در این راستا لازم و ضروری است وزارت امور خارجه نسبت به اطلاع رسانی به موقع با حفظ مسائل امنیتی بپردازد نه اینکه ما به عنوان نمایندگان ملت اخبار را از خبرگزاری‌های داخلی و گاهی هم خبرگزاری خارجی دریافت کنیم. در این زمینه لازم می‌دانم تشکر کنم از هیات رییسه مجلس شورای اسلامی به دلیل برگزاری جلسه غیرعلنی امروز، امروز ۲۶ مرداد ماه مصادف با سی و دومین سالگرد بازگشت آزادگان سر افراز پس از تحمل سختی بسیار به میهن عزیزمان است. ضمن  گرامیداشت این عزیزان به کشور، خواهان پرداخت غرامت از سوی  دولت عراق به دلیل خسارات جانی و مالی و همه عزیزانی که در جنگ تحمیلی دچار خسارات شده‌اند، هستم.

نماینده مردم آزاد شهر و رامیان مجلس گفت: اجرای کامل قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل به ویژه بند ۶ قطعنامه مذکور در زمینه پرداخت غرامت از سوی آغاز گر  جنگ تحمیلی یعنی عراق هستیم؛ اخر هفته گذشته سی و  یکمین سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به استان کرمان انجام پذیرفت؛ از تلاش ‌های بی وقفه آیت الله رییسی در حل مشکلات مردم و حضور در بین مردم تشکر می‌نمایم؛ اما تلاش‌های ایشان زمانی اجرایی می‌شود که مصوبات این سفرها پیگیری و مردم نتیجه این تلاش‌ها  را احساس کنند در ۱۳ اسفند ماه سال گذشته شانزدهیمن سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به استان گلستان انجام پذیرفت که حاصل آن بیش از ۱۱۰ مصوبه که مهمترین آنها در حوزه کشاورزی بود؛ کشاورزی بیش از ۲۰ درصد از اشتغال این استان در نظر می‌گیرد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به سفر رییس جمهور و هیئت دولت یادآور شد: بیش از ۵ ماه از سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به استان گلستان می گذرد، طی این مدت و به طرق مختلف درخواست برش شهرستانی مصوبات سفر مذکور را داشته ام؛ در پاسخ آخرین مکاتبه با معاون وزیرکشور، با استاندار گلستان نیز این موضوع مطرح شداما یک پاسخ مستند و قانع کننده دریافت نکردیم.

کوهساری خطاب به رییس جمهور ادامه داد: مردم با مشکلات زیادی به ویژه در زمینه‌های اقتصادی مسکن و اشتعال جوانان مواجه هستند و متاسفانه عملکرد دولت تاکنون رضایت بخش نبوده است، با برگزاری جلسات و گفتار درمانی نمی شود مردم را امیدوار کرد، به فکر تغییر تیم اقتصادی خود باشید، با این تیم اقتصادی که در راس آن معاون اول شما می باشد و باوجود برخی استانداران و معاونین اقتصادی، به جایی نخواهید رسید.

وی با سوالی در مورد تاخیر دولت در افزایش حقوق بازنشستگان و رتبه بندی فرهنگیان گفت: دلیل تاخیر دولت در اجرای حقوق بازنشستگان و اجرای کامل رتبه بندی فرهنگیان چیست، این سریال رتبه بندی فرهنگیان کی به سرانجام می رسد؟ امیدوارم ایراد آقای نامی، در مورد رتبه بندی فرهنگیان به گفته وزیر ضعیف و ناتوان آموزش و پرورش آخرین ایراد باشد و  رتبه بندی فرهنگیان به درستی اجرا شود.

نماینده رامیان و آزاد شهر تاکید کرد: کشاورزان استان گلستان از کمبود سوخت و عدم پرداخت پول کلزا و دانه روغنی کاملینا با مشکلاتی مواجه هستند، در حالیکه کلزا و دانه روغنی کاملینا از سوی کشاورزان زحمتکش سه ماه قبل تحویل شده است، چرا پول آن پرداخت نمی شود، دولت و وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه چه نقشی دارند. بیش از ۹۰ درصد روغن خوراکی کشور وارداتی است با عدم نظارت دولت در پرداخت پول کلزاکاران آیا باید انتظار داشته باشیم که کشاورزان در سال آینده باز هم کلزا و دانه‌های روغنی بکارند. کشاورزی که ۳ ماه پول حاصل دسترنج خود را دریافت نکرده است چگونه به آینده دلخوش و امیدوار باشد.

وی در مورد طرح بنیاد مستضعفان گفت: طرح بنیاد مستضعفان در حوزه انتخابیه  بنده بیش از ۱۵۰۰ هکتار اراضی زراعی و  باغی به همراه ده‌ها هکتار آب بندان متعلق به بنیاد مستضعفان در شهرستان های آزاد شهر، رامیان و بخش فندرسک وجود دارد اما متاسفانه بنیاد مستضعفان به جز فروش اموال و تخریب کارخانجات خود هیچ گونه سرمایه گذاری در این مناطق انجام نداده است، ظاهرا در این زمینه هیچ برنامه‌ای ندارد، تاکنون وعده های داده شده هیچ یک به بار ننشسته، حتی چندین بار با رئیس بنیاد مستضعفان و معاونین  ایشان جلسه داشتیم  نتوانسته راهگشا باشد. این در حالیست که۳ بخش از ۴ بخش شهرستان های یاد شده در مناطق کمتر توسعه یافته  و محروم می باشد.

وی خطاب به رییس بنیاد مستضعفان تصریح کرد: فروش ۲۰ هکتار از اراضی روستای آراز کوه، فندرسک به شرکت شهرک‌های صنعتی جهت ایجاد ناحیه صنعتی در منطقه فندرسک خواسته زیادی است؟ در منطقه ای که در گذشته  کارخانجات متعدد داشت، ایجاد یک ناحیه صنعتی برای اشتغال جوانان و افزایش درآمد مردم کار بزرگی است، از شرکت کشت و صنعت گل چشمه آزاد شهر چه چیز باقی مانده است، کارخانه آب میوه آن کجاست؟ راه اندازی مجدد کارخانه رب گل چشمه توجیه ندارد اما نابودی آن توجیه دارد، در واگذاری اموال و زمین‌های زراعی باقی بنیاد مستضعفان به شرکت‌های تحت پوششی که صرفا از تغییر نام و تابلو استفاده نکنید، اگر اقدامی برای مردم آن مناطق در زمینه سرمایه گذاری و اشتعال انجام دادید، بیان نمایید.

کوهساری در پایان خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی علیرغم وعده‌های بسیار مبنی بر خرید و ساخت درمانگاه تامین اجتماعی رامیان، مرکز رفاهی آزاد شهر و دایر نمودن مجدد درمانگاه قشلاق رودبار به جز چند مکاتبه اقدامی نکرده است، امیدوارم این مشکلات بدون دادن وعده مجدد برطرف بشود، در حالیکه بیش از ۶۰ سال از بهره برداری معادن ذغال سنگ شهرستان‌های آزاد شهر، رامیان و بخش چشمه ساران می گذرد، اما مدیریت این معادن تحت عنوان البرز شرقی و کارخانه ذوب آهن اصفهان در خارج استان گلستان می باشد.

انتهای پیام

کد خبر 8113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 231321 IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    به داد کارخانه رب گلچشمه برسید ... نگذارید تعطیل شود و بفروش برسانند .. در این صورت فقط کارگر ها متضرر می شوند و بیکار می شوند ... مدیران فقط میخواهند بفروشند تا پول فروش به جیب خودشان برود
  • 231321 IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    به داد کارخانه رب گلچشمه برسید ... نگذارید تعطیل شود و بفروش برسانند .. در این صورت فقط کارگر ها متضرر می شوند و بیکار می شوند ... مدیران فقط میخواهند بفروشند تا پول فروش به جیب خودشان برود
  • 231321 IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    به داد کارخانه رب گلچشمه برسید ... نگذارید تعطیل شود و بفروش برسانند .. در این صورت فقط کارگر ها متضرر می شوند و بیکار می شوند ... مدیران فقط میخواهند بفروشند تا پول فروش به جیب خودشان برود