کد خبر 8114
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰

بدری:

دولت مذاکرات را در بستری عقلانی پیش برد و از حقوق مردم به شکل شایسته دفاع کند

دولت مذاکرات را در بستری عقلانی پیش برد و از حقوق مردم به شکل شایسته دفاع کند

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، گفت: دولت با ارق به حضور فراگیر و منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی و کاستن از فشار اقتصادی حاصل از تحریم‌های ناجوانمردانه، فرآیند مذاکرات را در بستری عقلانی پیش برد تا بدون پرداخت به حاشیه‌ها از حقوق مردم به شکل شایسته دفاع کند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، صدیف بدری نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۶ مرداد ماه) در تذکر آیین نامه‌ای، گفت: در چند سال گذشته تلاش شد تا دولت را مخالف مذاکرات نشان دهند اما خوشبختانه دولت سیزدهم اسیر این جنگ روانی نشد و در یک برنامه حساب شده دیپلماسی فعالی را در حوزه سیاست خارجی پیش گرفت که از منظر صیانت از منافع ملی و هم در بُعد منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای قابل تحسین است.

وی افزود: در مورد مذاکرات هسته‌ای نیز دولت با ارق به حضور  فراگیر و منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی و کاستن از فشار اقتصادی حاصل از تحریم‌های ناجوانمردانه فرآیند مذاکرات را در بستری عقلانی پیش برد تا بدون پرداخت به حاشیه‌ها از حقوق مردم به شکل شایسته دفاع کند. به نمایندگی از مردم استان اردبیل از تلاش دولت به ویژه وزیر خارجه قدردانی میکنم امیدوارم شاهد به ثمر نشستن تلاش ها اخیر و بازگشت ثبات و آرامش به اقتصاد کشور باشیم.  

نماینده اردبیل در مجلس در ادامه در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: تامین امنیت غدایی کشور و توسعه بخش کشاورزی با تکیه بر توان و ظرفیت داخلی در گرو مدیریت بهینه منابع ارزشمند آبی و خاکی کشور است. متاسفانه اصلاح الگوی کشت و مصرف آب بر پایه الگوهای آبرسانی به روز در وزارت کشاورزی مورد غفلت قرار گرفته است.

بدری ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی امسال در استان اردبیل شاهد یک فاجعه در مدیریت منابع آب بودیم. در حالی که هزینه تامین آب مورد نیاز برای تولید یک کیلوگرم هندوانه ۲۵۰ هزار تومان است خود هندوانه ۲ هزار ۵۰۰ تومان به فروش نرفت. هم منابع آبی به هدر رفت و هم کشاورز بیچاره زمین گیر شد. جهاد کشاورزی این وضعیت آشفته را چگونه توجیه می کند.  

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: متاسفانه اصلاح الگوی کشت همکاران شما فقط به توصیه کفایت می‌کنند و اثر بخشی چندانی در این حوزه ندارند. این روند زیان بار را متوقف کنید.

انتهای پیام

کد خبر 8114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =