کد خبر 8116
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰

نوری قزلجه در گفتگو با نمایندگان ما:

نباید فقط برای تبلیغ کنندگان اینستاگرام قانون وضع کنیم/ صدا و سیما هم باید مسئولیت تبلیغاتش را بپذیرد 

نباید فقط برای تبلیغ کنندگان اینستاگرام قانون وضع کنیم/ صدا و سیما هم باید مسئولیت تبلیغاتش را بپذیرد 

رئیس فراکسیون مستقلین مجلس گفت: ما نباید فقط تبلیغ‌کنندگان در اینستاگرام را ملزم به پاسخگویی در مقابل کیفیت کالاها و خدماتی کنیم که تبلیغ می‌کنند.  

غلامرضا نوری قزلجه رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نمایندگان ما، در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه گویا مرکز پژوهش های مجلس، پیش نویسی تهیه کرده که براساس آن استفاده از اشخاص کمتر از ۱۸ سال در تبلیغات فضای مجازی ممنوع خواهد شد، گفت: علت این مسئله آن است که افرادی باید در فضای مجازی تبلیغ کنند که به سن قانونی رسیده باشند تا بتوانند مسئولیت تبلیغ خود را بپذیرند.  

وی بیان کرد: در صورتی که فردی در تبلیغات خود  تخلفی انجام دهد، باید پاسخگو باشد. ممکن است از فرد تبلیغ‌کننده به هر دلیلی شکایت شود که بر این اساس کسانی که در فضای مجازی ارائه خدمت می‌کنند، حتماً باید به سن قانونی رسیده باشند تا هم شرط انجام معامله را داشته باشند و هم پاسخگو باشند.  

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس در واکنش به بخش دیگری از پیش‌نویس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی مبنی‌بر اینکه چنانچه کالا یا خدمت معرفی شده، منجر به ایراد خسارت یا آسیبی به مصرف کننده شود، افراد تایید کننده مسئول جبران خسارت خواهند بود، گفت: اگر قرار است تبلیغات ضابطه‌مند شود، باید برای همه بخش‌ها این ضابطه وجود داشته باشد.  

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همه کسانی که فعالیت‌های مشابه دارند و کالا یا خدماتی را ارائه می دهند و تبلیغات می‌کنند،   باید همین شرایط را داشته باشند.  

نوری قزلجه اظهار داشت: برای مثال تبلیغات زیادی در قالب پیام های بازرگانی در صدا و سیما انجام می‌شود و یا تبلیغاتی که در سایت ها و بسترهای مختلف وابسته به تشکیلات دولتی و غیردولتی انجام می‌شود، باید ضابطه‌مند باشد و آنان هم باید پاسخگو باشند.  

وی تاکید کرد: قانون باید عمومی باشد، نه اینکه فقط صرفاً برای فلان پلتفرم مانند اینستاگرام باشد که در این صورت تنبیه یک پلتفرم خاص تلقی می‌شود.

انتهای پیام

کد خبر 8116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =