کد خبر 8151
۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰

نقدعلی:

باید با آزاد کردن واردات ماشین‌آلات معدنی از تعطیلی صنایع و معادن جلوگیری کنیم

باید با آزاد کردن واردات ماشین‌آلات معدنی از تعطیلی صنایع و معادن جلوگیری کنیم

نماینده خمینی‌شهر در مجلس گفت: باید با آزاد کردن واردات ماشین‌آلات معدنی از تعطیلی صنایع و معادن جلوگیری کنیم؛ در قانون بودجه به واردات خودروهای دسته دوم معدنی مجوز دادیم.

به گزارش نمایندگان ما، حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به دلیل حمایت از تولید داخل و با توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی و کلی نظام، باید برای جایگزینی ماشین آلات معدنی فرسوده از تولیدات شرکت های داخل کشور استفاده کنیم، اما گاهی اوقات اساسا یا فناوری به مرحله مورد نظر نرسیده و یا تولید به مقدار انبوه انجام نمی شود و در این حالت تولید پاسخگوی میزان مصرف و نیازها نیست.  

وی افزود: باید با آزاد کردن واردات ماشین‌آلات معدنی از تعطیلی صنایع و معادن جلوگیری کنیم؛ در قانون بودجه به واردات خودروهای دسته دوم معدنی مجوز دادیم.  

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس اظهار داشت: باید با حمایت از تولید داخل، مقدار کسری ماشین آلات را با واردات جبران خواهیم کرد؛ در زمینه ماشین آلات معدنی دچار غفلت تاریخی هستیم و باید جبران کنیم.  

وی گفت‌: نقدینگی و اعتباراتی که صنایع و معادن برای انجام کار باید داشته باشند از ضروریات است، مسائلی مانند تورم و قیمت دلار بخش خصوصی و مخصوصا معادن و صنایع کوچک را با مشکل نقدینگی مواجه کرده است، دولت در سیاست هایی که در قالب قانون بوجه دیده شده باید حمایت های لازم را انجام دهد و این نقدینگی را تأمین کند.  

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس افزود: تکالیف بانک ها در خصوص نقدینگی روشن است، هر چند در بعضی از قسمت ها مانند قانون جمعیت و خانواده و وام زوج های جوان و... و. کم کاری های صورت گرفته، اما دولت باید با نظارت و جدیت این مسئله را دنبال کند تا نقدینگی لازم در قالب تسهیلات اشتغالزایی‌ای که در بودجه پیش بینی شده است، در اختیار واحدهای صنعتی و معدنی قرار دهد.  

انتهای پیام

کد خبر 8151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =