کد خبر 8154
۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶

وحیدی:

لایحه جامع انتخابات پیش از پایان دوره یازدهم به مجلس فرستاده می شود

لایحه جامع انتخابات پیش از پایان دوره یازدهم به مجلس فرستاده می شود

وزیر کشور با اشاره به اقداماتی که وزارت کشور برای تهیه لایحه جامع انتخابات انجام داده است، گفت: دولت سابق لایحه‌ای را تهیه کرد اما با توجه به اشکالاتی که داشت، پیگیر تهیه لایحه جدیدی هستیم و لایحه را قطعا پیش از پایان دوره یازدهم به مجلس می‌فرستیم.

به گزارش نمایندگان ما، احمد وحیدی وزیر کشور در توضیح آخرین وضعیت لایحه جامع انتخابات و اینکه آیا دولت تصمیمی برای ارسال این لایحه به مجلس دارد، گفت: طرحی در مجلس برای اصلاح قانون انتخابات تهیه شده است، در دولت سابق نیز لایحه جامع انتخابات تهیه شد اما با توجه به اشکالاتی که داشت، پیگیر تهیه لایحه جدیدی هستیم و لایحه را قطعا پیش از پایان دوره یازدهم به مجلس می‌فرستیم.

وزیر کشور اظهار کرد: در مرحله فعلی کارهای مرتبط با لایحه جامع انتخابات در وزارت کشور انجام می‌شود و سپس به دولت ارائه خواهد شد لذا طبیعی است که برای تصویب لایحه در دولت و ارسال به مجلس زمانی لازم است. ما در تلاشیم هرچه زودتر کار را در وزارت کشور به اتمام برسانیم و لایحه را به دولت بفرستیم.

وی یادآور شد: لایحه جامع انتخابات شامل موضوعات متعددی است، اگر بخواهیم لایحه جامع برای اصلاح قانون که انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و شوراها را پوشش دهد را تهیه کنیم، زمان بسیار لازم دارد. ما اگر بتوانیم، تمام انتخابات را در جریان اصلاح قانون پوشش خواهیم داد و لایحه جامع انتخابات شامل انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شوراها را تهیه و به دولت می‌فرستیم.

وحیدی با بیان اینکه سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری هر سه انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و شوراها را شامل می‌شود، گفت: اگر بتوانیم لایحه‌ای را متناسب با سیاست‌های کلی تهیه خواهیم کرد اما اگر زمان کافی نداشته باشیم پیشنهادات هر کدام از انتخابات را مجزا از یکدیگر به مجلس ارسال خواهیم کرد ولی فعلا سعی می‌کنیم که تحت عنوان لایحه جامع تهیه و به مجلس ارسال کنیم.

لازم به ذکر است، در تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ هیات رئیسه مجلس اعلام کرد، در اجرای ماده ۱۳۴ آیین نامه داخلی مجلس و بنا به تقاضای کتبی دولت طی نامه شماره ۱۴۲۳۰۱/۵۹۱۶۴ مورخ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰، نُه لایحه از لوایحی که دولت به مجلس ارسال کرده بود، از دستور کار مجلس خارج شد که نام «لایحه انتخابات» نیز در این لیست دیده می شود.

انتهای پیام

کد خبر 8154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =