کد خبر 8185
۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳

موسوی لارگانی:

۹۲هزار میلیارد تومان تخلف در شرکت فولاد مبارکه اصفهان رخ داد

۹۲هزار میلیارد تومان تخلف در شرکت فولاد مبارکه اصفهان رخ داد

عضو کمیته تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: طبق گزارش هیات تحقیق و تفحص، ۹۲هزار میلیارد تومان تخلف در شرکت فولاد مبارکه اصفهان رخ داد که البته مربوط به عملکرد دولت سابق و مدیریت قبلی این شرکت است.

به گزارش نمایندگان ما به نقل از ایسنا، سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیته تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به ارجاع گزارش تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان به قوه قضاییه برای بررسی تخلفات گفت: دو سال پیش درباره ⁧‫فساد عظیم‬⁩ در ⁧‫فولاد مبارکه‬⁩ هشدار دادم اما با پروپاگاندا و پول پاشی سایبری مانع دیدن هشدارها شدند؛ شرایط به گونه ای بود که برخی رسانه‌ها از هر جناحی حتی صدا و سیما به ارگان مدیران و حامیان فولاد تبدیل شدند و صدها میلیون درفضای مجازی و میلیاردها تومان خرج رپرتاژ در رسانه‌ها شد.

وی افزود: با توجه به این وضعیت چاره ای جز تحقیق و تفحص مجلس از عملکرد شرکت فولاد مبارکه اصفهان در دولت قبل و مدیرعامل سابق این شرکت باقی نماند چون آنها به دنبال منکوب کردن هشدار دهنده و وارونه کردن حقایق بودند.

نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزییات تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: عمق فساد بسیار ویران کننده‌تر از آن بود که تصورش را می‌کردیم. ۹۲هزار میلیارد تومان تخلف، قطعا رکورد بزرگی در میزان ⁧‫فساد صنعتی‬⁩ در کشور است. مقامات دولت وقت تمام قد پشت ⁧‫عظیمیان‬⁩ مدیر عامل سابق متخلف فولاد و همدستانش ایستادند و فولاد مبارکه حیاط خلوتشان بود. تخلفات مربوط به دولت قبل  و ‌مدیریت سابق شرکت فولاد مبارکه اصفهان است.  

وی با اشاره به سفر برخی از مقامات دولت سابق به اصفهان یادآور شد: آقایان در دولت قبلی به اصفهان فقط برای بازدید از فولادمبارکه سفر می کردند و اصلا و ابدا به جایی مثل ⁧‫زاینده رود‬⁩ سر نمی‌زدند و کشاورزان را نمی دیدند. هرچه بود فولادمبارکه بود و بس؛ به همین دلیل می توان گفت که تخلف ۹۲هزار میلیارد تومانی در ⁧‫فولاد مبارکه‬⁩ پیامد بی‌توجهی به هشدارهایی است که طی چند سال گذشته دادیم.

موسوی لارگانی اضافه کرد: همچنین  باید برای مهار جوسازی کاذب رسانه‌ای چه در خبرگزاری‌ها و چه در فضای مجازی فکر اساسی کرد؛ چراکه نماینده یا هر مقام مسئول دلسوز و پاکی که درباره یک اشکال یا فساد تذکری می دهد بلافاصله از چپ و راست بر سرش می ریزند و او را به سهم خواهی متهم می‌کنند بدون اینکه به هشدارها پرداخته شود.

اسامی افرادی چون روحانی، جهانگیری، واعظی در گزارش کمیته تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان ذکر شده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر 8185

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =