کد خبر 8206
۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷

مرادی در نطق میان دستور:

اگر مجلس قوی عمل می کرد شاهد اشک کارگران زحمتکش نبودیم

اگر مجلس قوی عمل می کرد شاهد اشک کارگران زحمتکش نبودیم

نماینده مردم بندرعباس در مجلس گفت: اگر مجلس قوی عمل می کرد شاهد اشک های مظلومانه کارگران زحمتکش نمی شدیم اگر امروز بازنشستگان به جای استراحت و آرامش مجبور هستند برای گذران زندگی خود در چند شیفت کار کنند مقصر کیست؟ اگر جوانان در آرزوی شغل و مسکن جوانی خود را به حسرت می برند مقصر کیست؟

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز(یکشنبه  ۳۰ مرداد) در نطق میان دستور ضمن سلام و دورود به روح پر فتوح امام (ره)، شهدای گرانقدر و آرزوی صحت و سلامتی برای مقام معظم رهبری، جانبازان و ایثارگران و همچنین یاد شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می داریم،  گفت: جایگاه خطیر مجلس شورای اسلامی به عنوان عصاره فضائل ملت ایران لقب گرفته است یعنی تحمل بار سنگین امانتی که مردم به نمایندگان خود ودیعه داده اند.

وی افزود: در ادوار مختلف مجلس نطق های بی شماری در باب توجه به معلمان، بازنشستگان، کارگران، کشاورزان، اشتغال، مسکن، گرانی و مبارزه با فسادهای اقتصادی از صحن علنی مجلس پخش شد و مردم هم با این کلمات و جملات عادت کرده اند و لکن گلایه مند هستند که چرا اتفاقی نمی افتد؟ هیات رئیسه مجلس پاسخ این سوال اساسی متوجه شما بزرگواران است اگر طی این مدت چند مورد از مشکلات اساسی و مهم کشور در دستور کار مجلس قرار می گرفت و وزرای مربوطه زیر چتر نظارتی قرار می گرفتند امروز وضع کشور بهتر از این می شد اگر مجلس به طور جدی وزرای اقتصاد، صنعت و معدن، کشاورزی، راه و شهرسازی و تعاون و کار و رفاه اجتماعی را زیر ذره بین نظارتی خود قرار می داد امروز معلمین ما اینقدر مستاصل و نگران آینده خود و خانواده شان نبودند.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: اگر مجلس قوی عمل می کرد شاهد اشک های مظلومانه کارگران زحمتکش نمی شدیم اگر امروز بازنشستگان به جای استراحت و آرامش مجبور هستند برای گذران زندگی خود در چند شیفت کار کنند مقصر کیست؟ اگر جوانان در آرزوی شغل و مسکن جوانی خود را به حسرت می برند مقصر کیست؟ اگر کشاورزان با دست های پینه بسته آب، زمین و محصولات خود را از دست دادند چه کسی مسئول این بی تدبیری هاست؟ اگر مردم به اجبار بایستی از خودروهای بی کیفیت که منجر به مرگ و قطع عضو آنان می شود استفاده می کنند چه کسی مقصر است؟ وزیر صمت چه پاسخی دارد این ها همه زمینه های فساد اقتصادی در کشور شده است که منجر به این نابسامانی ها می گردد.

مرادی اظهار کرد: تنها راه برون رفت از این گرفتاری ها و نابسامانی ها نظارت دقیق مجلس بر کار دولت است قطعا تحقیق و تفحص یکی از ابزارهای نظارتی مجلس و بسیار قابل اهمیت است گزارش تحقیق و تفحص مجلس از فولاد مبارکه را خواندیم و دیدیم و میزان تخلفات منتشر گردید و مردم هم امیدوار به این هستند که مجلس وظیفه نظارتی خود را انجام دهد مشابه این کار مهم تحقیق و تفحص از منطقه آزاد قشم بود که مواجه با تخلفات عدیده و تضییع حقوق بیت المال در سطح گسترده در دولت قبل گردیده انجام شده است، تمام تشریفات در چارچوب آئین نامه داخلی مجلس انجام شده است و انتظار از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس این است که در اسرع وقت در صحن علنی مجلس این موضوع را پیگیری و به قوه قضائیه داده شود قطعا هدف این همه امور نظارتی تمکین به قانون و توجه به منویات مقام معظم رهبری در حساس شدن به مبارزه با تخلفات و فسادهای اداری و حفظ حقوق بیت المال است.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس گفت: هرمزگان در حال تبدیل شدن به قطب پالایشگاهی و صنعت کشور است مردم استان هرمزگان انتظار و توقع دارند که بدانند مزیت های موجود از جمله وجود بنادر و مناطق آزاد در کنار پالایشگاه ها و صنایع چقدر در اشتغال و اقتصاد مردم استان تاثیرگذار بوده است. اعلام آمار فلاکت بار در افزایش نرخ بیکاری و قرار گرفتن بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی چه پیامی می تواند داشته باشد حتما فسادها و لابی هایی شکل گرفته که شاهد چنین بی عدالتی و تبعیض هستیم وقتی در استان هرمزگان بزرگ برخی از بنگاه های اقتصادی بزرذگ با دور زدن قانون مالیات خود را در تهران پرداخت می کنند باید منتظر چنین پدیده های فلاکت باری باشیم.

انتهای پیام

کد خبر 8206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =