کد خبر 9016
۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۰

طغیانی:

گزارش تفحص از منطقه آزاد قشم به مجلس ارسال می‌شود

گزارش تفحص از منطقه آزاد قشم به مجلس ارسال می‌شود

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از ارائه گزارش نهایی تفحص از عملکرد سازمان منطقه آزاد قشم به صحن مجلس خبر داد.

به گزارش نمایندگان ما، مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه عصر امروز (یکشنبه، ۱۰ مهر) این کمیسیون، با اشاره به آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با توجه به طرح چگونگی تحقیق و تفحص از سازمان منطقه آزاد قشم در رسانه‌ها و ضرورت تنویر افکار عمومی، لازم به توضیح است که هیأت‌های تحقیق و تفحص تشکیل می‌شوند تا با تمرکز فعالیت و استفاده از ظرفیت‌های کارشناسی و قضایی، دسترسی مجلس به اطلاعات و مستندات مورد نیاز را تأمین کنند که در انجام این مأموریت مهلت ۶ ماهه و البته قابل تمدید حداکثر تا یک سال دارند.  

سخنگوی اقتصادی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود:از طرفی هیأت وقتی گزارش خود را به کمیسیون تخصصی داد، مأموریتش خاتمه یافته و کار کمیسیون شروع می‌شود.

طغیانی افزود: یعنی کمیسیون باید گزارش نهایی به صحن را تنظیم و پس از تأیید صحن، پیگیری‌های بعدی از جمله برخورد با تخلفات یا اصلاح و تکمیل قوانین ذی‌ربط را انجام دهد که مبنای اصلی کمیسیون‌ها در تنظیم گزارش نهایی به صحن، گزارش و مستندات هیأت تحقیق و تفحص خواهد بود، بنابراین گزارش این هیأت‌ها نباید ناقص، مبهم و غیرمستند باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لذا کمیسیون اقتصادی تقاضایی واصل کرد مبنی بر اینکه اطلاعات کافی درباره عملکرد سازمان منطقه آزاد قشم در اختیار نبوده و باید تحقیق و تفحص صورت گیرد که فرآیند رسیدگی به این تقاضا طی و هیأت تحقیق و تفحص از سازمان منطقه آزاد قشم به ریاست احمد مرادی نماینده مجلس از همان حوزه انتخابیه تشکیل شد.

وی اظهار داشت: در ادامه رئیس هیأت، گزارشی تحت عنوان گزارش تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان منطقه آزاد قشم را به کمیسیون اقتصادی ارسال کرد که ایراداتی به آن وارد و گزارش ناقص بود.

سخنگوی اقتصادی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: از این رو مقرر شد با نظر رئیس و هیأت‌رئیسه تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان منطقه آزاد قشم هر چه سریع‌تر اطلاعات و مستندات بیشتری جمع‌آوری شده تا جمع‌بندی و گزارش نهایی کمیسیون برای ارائه به صحن آماده شود.

انتهای پیام

کد خبر 9016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =