کد خبر 8264
۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۶

پژمان‌فر:

وزیر راه به دلیل بروز حادثه در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس حضور نیافت

وزیر راه به دلیل بروز حادثه در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس حضور نیافت

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: به دلیل حادثه‌ای که برای وزیر راه و شهرسازی اتفاق افتاد ایشان شرایط جسمانی حضور در جلسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس را نداشتند.

به گزارش نمایندگان ما، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در خصوص علت عدم تشکیل جلسه امروز کمیسیون به خبرنگاران گفت: قرار بود نشست امروز با حضور وزیر راه، و شهرسازی در مورد موضوعات ارجاعی به کمیسیون و آخرین وضعیت ساخت مسکن تشکیل شود اما به دلیل حادثه‌ای که برای وزیر اتفاق افتاد ایشان شرایط جسمانی حضور در جلسه را نداشتند.

رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی افزود: قرار بود پیگیری آخرین وضعیت سامانه املاک و اسکان در دستور کار امروز قرار بگیرد، چرا که متاسفانه تکالیف اجرایی و مشخص دستگاه‌های مجری در سال‌های اخیر به تأخیر افتاده است و با وجود هزینه‌های فراوان هنوز این سامانه راه اندازی نشده است.

وی تصریح کرد: پیگیری آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن و ساخت چهار میلیون مسکن بود که قرار بود امروز در جلسه کمیسیون مطرح شود ولی به دلیل حادثه برای وزیر فعلاً به تأخیر افتاد.

نماینده مردم مشهد و کلات تاکید کرد: تاکنون ۲۵ درصد زمان را پشت سر گذاشته‌ایم و باید بررسی کنیم آیا حداقل ۲۵ درصد عملیات ساخت و تملک اراضی و مقدمات را پیش برده‌ایم یا خیر. سوم نیز موضوع تأخیر هواپیماها به ویژه در آستانه اربعین است که انتظار می‌رود توسط وزارت راه و شهرسازی حل شود.

پژمانفر افزود: موضوع حوادث جاده‌ای از دیگر موارد مطرح در کمیسیون است که باید وزارت راه در باره اینکه چرا راهداری مسئله نقاط حادثه خیز را برطرف نکرده، توضیح دهد.

وی با بیان اینکه حدود پنج هزار نقطه حادثه خیز در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: هزار و ۵۰۰ نقطه از این تعدادبه شدت خطرناک هستند و باید اعتبارات به سمت حل مشکلات آن‌ها هدایت شود و قطعاً کمیسیون این موضوعات را به صورت لحظه به لحظه پیگیری خواهد کرد و تا رسیدن به نتیجه نهایی و ارائه گزارش موضوع را دنبال می‌کنند.

انتهای پیام

کد خبر 8264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =