کد خبر 8375
۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲

بذرپاش:

دریای خزر و مسائل زیست محیطی آن کار مشترک دیوان محاسبات ایران و قزاقستان قرار گیرد

دریای خزر و مسائل زیست محیطی آن کار مشترک دیوان محاسبات ایران و قزاقستان قرار گیرد

رئیس کل دیوان محاسبات جمهوری اسلامی گفت: دریای خزر و مسائل زیست محیطی پیرامون آن از جمله موضوعاتی است که می‌تواند به عنوان کار مشترک دیوان محاسبات ایران و قزاقستان مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش نمایندگان ما، مهرداد بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات و هیات همراه در محل نهمین مجمع اکوسای با رئیس دیوان قزاقستان به عنوان میزبان این اجلاس گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار ضمن تشکر از مهمان‌نوازی میزبان و نیز تقدیر از دیوان محاسبات قزاقستان جهت دوره سه ساله‌ی ریاست بر اکوسای، این کشور را شریک راهبردی ایران دانست و بر توسعه‌ی سطح همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد.

رئیس کل دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران از اجتماعی‌سازی و مردمی‌شدن نظارت و نیز اداره فناورانه این نهاد نظارتی به عنوان دو جهتگیری اصلی طی دو سال مدیریت خود بر دیوان محاسبات نام برد و این الگو را برای سازمان اکوسای مفید قلمداد کرد.

بذرپاش گفت: امروز مردم در هر کجای ایران، تنها با یک تماس تلفنی به شماره ۱۹۸ می‌توانند وقوع هر نوع انحراف مالی در دستگاه‌های اجرایی را به اطلاع همکارانم در دیوان محاسبات برسانند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های همکاری مشترک دو دیوان در امر حسابرسی، از موضوع سوآپ نفت و انرژی و ترانزیت و حمل و نقل و گردشگری به عنوان برخی از این موارد نام برد.

مهرداد بذرپاش افزود: دریای خزر و مسائل زیست محیطی پیرامون آن از جمله موضوعاتی است که می‌تواند به عنوان کار مشترک دیوان محاسبات ایران و قزاقستان مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کل دیوان محاسبات جمهوری اسلامی با اشاره توافق اخیر مبنی بر خرید غلات از قزاقستان، آن را گام نخست در عرصه تبادل محصولات کشاورزی دانست و بر استفاده از ظرفیت‌های مغفول مانده تاکید کرد.

در این دیدار، ناتالیا گودونووا رئیس دیوان محاسبات قزاقستان که میزبانی این دوره از اجلاس سازمان اکوسای را برعهده دارد، ضمن خوشامدگویی به بذرپاش و هیات همراه و استقبال از پیشنهادهای سازنده‌ی همتای ایرانی، خواستار به روزرسانی تفاهمنامه همکاری مشترک میان دیوان محاسبات دو کشور شد.

وی با اشاره به طرح دیوان محاسبات کشورمان مبنی بر تاسیس "کارگروه حسابرسی فناوری اطلاعات"، حضور کشورش در این کارگروه را رسما اعلام کرد.

ناتالیا گودونووا در ادامه، افزود: ما باید تلاش کنیم مسئولان دولتی دو کشور را به تحرک بیشتر جهت استفاده از ظرفیت‌های گسترده برای افزایش سطح مراودات اقتصادی وادار نماییم.

رئیس دیوان محاسبات قزاقستان در پایان برای موفقیت ملت و دولت ایران در عرصه‌های مختلف بین المللی آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام

کد خبر 8375

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =