کد خبر 8379
۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸

بذرپاش در دیدار با رییس دیوان محاسبات پاکستان مطرح کرد

حسابرسی مشترک با پاکستان در زمینه‌ امنیت مرزها برای افزایش ضمانت سرمایه‌گذاری و خط لوله صلح

حسابرسی مشترک با پاکستان در زمینه‌ امنیت مرزها برای افزایش ضمانت سرمایه‌گذاری و خط لوله صلح

رئیس دیوان محاسبات کشور در ادامه‌ی دیدارهای دوجانبه با روسای دیوان محاسبات عضو سازمان اکوسای، با محمد اجمل گوندل از پاکستان به گفت‌وگو پرداخت.

به گزارش نمایندگان ما، مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات کشور در ادامه‌ی دیدارهای دوجانبه با روسای دیوان محاسبات عضو سازمان اکوسای، با محمد اجمل گوندل از پاکستان به گفت‌وگو پرداخت.

بذرپاش با اشاره به موضوعات متنوعی که فیمابین دیوان محاسبات کشورمان و پاکستان وجود دارد، خواستار حسابرسی مشترک در زمینه‌هایی همچون امنیت مرزها به منظور افزایش ضمانت سرمایه‌گذاری و خط لوله صلح شد.

رئیس کل دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران با اشاره به همکاری کشورمان، پاکستان و ترکیه در تاسیس اکو و با تاکید بر ضرورت هرچه فعالترشدن سازمان اکوسای، پیشنهاد خود مبنی بر تشکیل "سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی" را مطرح کرد و خواستار همکاری پاکستان در تاسیس این سازمان طی سال جاری شد.

بذرپاش با یادآوری اشتراک‌ فرهنگی و جغرافیایی و سیاسی ایران و پاکستان، دخالت بیگانگان در امور همسایگان را محکوم کرد.

رئیس دیوان پاکستان نیز در این دیدار، با استقبال کامل از پیشنهاد تاسیس "سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی" و با اعلام موافقت نسبت به ایده حسابرسی‌های مشترک در پروژه‌های دوجانبه، همکاری دو کشور در زمینه‌ی مبارزه با قاچاق سوخت در مناطق مرزی را خواستار شد و افزود: دیوان محاسبات ایران و پاکستان باید بررسی کنند تاثیر هزینه‌های انجام‌شده در دیوارکشی و حصارکشی مرزها بر زندگی مردم مرزنشین چه میزان بوده است.

وی با اشاره به تردد پرشمار زائران پاکستانی در ایران جهت زیارت امام رضا(ع) و همچنین زیارت امام حسین(ع) در عراق، این موضوع را یک فرصت گرانبها برای افزایش سطح مراودات دو کشور دانست.

انتهای پیام

کد خبر 8379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =