کد خبر 8376
۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

در حاشیه مجمع سازمان اکوسای؛

ترکیه از پیشنهاد بذرپاش مبنی بر تشکیل سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی استقبال کرد

ترکیه از پیشنهاد بذرپاش مبنی بر تشکیل سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی استقبال کرد

روسای دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در حاشیه مجمع سازمان اکوسای با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش نمایندگان ما، روسای دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در حاشیه مجمع سازمان اکوسای با یکدیگر دیدار کردند.

در این دیدار، مهرداد بذرپاش ضمن تشکر از دولت و ملت ترکیه جهت میزبانی از مسابقات ورزشی همبستگی کشورهای اسلامی به ظرفیت‌های مشترک در کشور در حوزه نظارت مالی اشاره کرد و گفت: پس از توافقات خوبی که اخیرا میان روسای جمهور ایران و ترکیه منعقد شد، اینک نوبت دیوان محاسبات دو کشور است که با همکاری‌های مشترک، زمینه‌ی تعاملات اقتصادی بهتر را فراهم آورند.

رئیس کل دیوان محاسبات جمهوری اسلامی حسابرسی مشترک در موضوع صادرات گاز از ایران به ترکیه، سدها و آب‌های مرزی را از مهمترین زمینه‌های همکاری نظارتی دانست.

بذرپاش پیشنهاد خود مبنی بر تشکیل "سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی" را مطرح کرد که با استقبال جدی همتای ترکیه‌ای مواجه شد.

مهرداد بذرپاش سپس به تشریح ابعاد "کارگروه حسابرسی فناوری اطلاعات" که از سوی کشورمان در نهمین اجلاس سازمان اکوسای مطرح شده است، پرداخت.

متین ینر رئیس دیوان محاسبات ترکیه نیز با ابراز خرسندی از دیدار با رئیس کل دیوان محاسبات کشورمان، دو تمدن بزرگ ایران و ترکیه را بستر همکاری‌های گسترده در زمینه‌های مختلف دانست و ضمن اعلام موافقت نسبت به پروژه‌های پیشنهادی جهت حسابرسی مشترک میان دو کشور، از بذرپاش جهت حضور در ترکیه و بازدید از بخش‌های مختلف دیوان محاسبات این کشور دعوت رسمی به عمل آورد.

انتهای پیام

کد خبر 8376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =