کد خبر 14941
۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳

حیدری:

همکاری مشترک ایران و پاکستان سبب خنثی شدن سیاست تنش‌آفرینی آمریکا در منطقه می‌شود

همکاری مشترک ایران و پاکستان سبب خنثی شدن سیاست تنش‌آفرینی آمریکا در منطقه می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تنش آفرینی و ایجاد ناامنی در منطقه یکی از سیاست های دیرینه ایالات متحده محسوب می شود لذا اقدام مشترک ایران و پاکستان می تواند این دسیسه آمریکایی ها را خنثی کند.

به گزارش نمایندگان، شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در رابطه با اهمیت تقویت همکاری‌های دوجانبه میان ایران و پاکستان، گفت: دو کشور به عنوان قدرت های اثرگذار در منطقه محسوب می شوند لذا با توجه به برنامه ریزی های مشترک بلند مدت میان تهران و اسلام آباد، باید بسترهای لازم برای اجرای این موارد فراهم شود که تامین امنیت پایدار یکی از مهمترین مولفه ها بشمار می رود.

وی با اشاره به اینکه کشورهایی مانند چین برنامه های متعدد سرمایه گذاری در ایران و پاکستان دارند،  اظهار کرد: در واقع اگر دو کشور بخواهند زمینه سرمایه گذاری های خارجی فراهم شود و به شکوفایی اقتصادی دست یابند، نیاز به ثبات امنیتی هستند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این میان باید یادآور شد آمریکایی ها طی سالیانی که در افغانستان حضور داشتند، زمینه فعالیت گروه های تروریستی مانند داعش را فراهم کردند و متاسفانه این موضوع موجب شده ایران و پاکستان به عنوان همسایگان اصلی این کشور دچار مشکلات امنیتی شوند لذا تقویت همکاری‌های دوجانبه خصوصا در راستای تامین امنیت، می تواند به جلوگیری از اقدامات تروریستی کمک کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین باید اذعان کرد تنش آفرینی و ایجاد ناامنی در منطقه یکی از سیاست های دیرینه ایالات متحده محسوب می شود لذا اقدام مشترک دو کشور می تواند این دسیسه آمریکایی ها را خنثی کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این زمینه مقامات دو کشور رفت و آمدهای متعددی در سطوح مختلف امنیتی و سیاسی داشته اند و این موضوع سبب شده با نزدیک شدن دیدگاه های مسئولان، زمینه اقدامات مشترک بیش از پیش فراهم شود.

منبع: خانه ملت 

انتهای پیام 

کد خبر 14941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =