کد خبر 8403
۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰

حسینی:

افزایش سرقت ها به هیچ وجه زیبنده کشورمان نیست

افزایش سرقت ها به هیچ وجه زیبنده کشورمان نیست

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: تشکیل ستاد ویژه برای مقابله با سرقت‌های خشن نباید در حد شعار و دستور باشد و به طور قطع خروجی کار برای کمیسیون مهم است و نظارت و پیگیری‌های لازم را خواهیم داشت.

به گزارش نمایندگان ما، سید مرتضی حسینی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در مورد دستور رئیس قوه قضائیه به دادستان کل کشور مبنی بر تشکیل شعبه ویژه در دادسراها برای مقابله سریع با سرقت‌های خشن و زورگیری‌ها، گفت: افزایش سرقت‌های خرد و خشن امنیت روانی جامعه را خدشه دار و آسیب های روحی و روانی فراوانی به مالباختگان وارد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه وقوع حتی یک سرقت در کشور قابل قبول نیست، افزود: افزایش  سرقت ها به هیچ وجه زیبنده کشورمان نیست؛ اگر چه قوه قضائیه به موضوع تشکیل شعبه ویژه در دادسراها برای مقابله سریع با سرقت های خشن و زورگیری ها بسیار دیر ورود کرده اما باز هم جای تقدیر دارد و باید این موضوع در دستور کار جدی قوه قرار گیرد و تنها در حد شعار و دستور نباشد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: می طلبد رسانه ها به طور مداوم موضوع تشکیل شعبه ویژه در دادسراها را دنبال کنند تا به سرانجام رسیده و عملیاتی شود.

حسینی یادآور شد: اقدامات اصلاحی قوه قضائیه در جامعه باید توسط مردم ملموس و رضایت بخش باشد و قوه قضائیه به گونه‌ای ورود کند که مردم شاهد کاهش و به صفررساندن سرقت ها باشند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین مسئولان امنیتی، انتظامی و قضائی باید با تلاش و اقدامات مناسب ریشه سرقت را در کشور بخشکانند.

وی از پیگیری تشکیل شعبه ویژه در دادسراها برای مقابله سریع با سرقت های خشن و زورگیری در کمیسیون قضایی و حقوقی خبر داد و گفت: ما در مورد تشکیل شعبه از هیچ تلاشی برای کمک به دستگاه قضا فروگذار نخواهیم کرد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خلاء قانونی برای برخورد با زورگیران وجود ندارد، تصریح کرد: هر چند تشکیل ستاد ویژه توسط دستگاه قضا اقدام مناسب و موثری است اما خروجی کار برای ما مهم است و این کار را پیگیری و نظارت خواهیم کرد.

انتهای پیام

کد خبر 8403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =