کد خبر 8459
۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰

حیدری در نطق میان دستور:

واقعیت این است که نظام بانکداری در جمهوری اسلامی ایران باید اصلاح شود

 واقعیت این است که نظام بانکداری در جمهوری اسلامی ایران باید اصلاح شود

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس گفت: طرح بررسی بانکداری در دستورکار مجلس قرار دارد و واقعیت این است که نظام بانکداری در جمهوری اسلامی ایران باید اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، شهریار حیدری نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه ۷ شهریورماه) در نطق میان دستور خود، گفت: ریاست قوه قضائیه،  مالکین اراضی سرپل ذهاب و گیلانغرب در زمان اصلاحات ارضی زمین به آنها واگذار شده و وجه خرید زمین را نیز پرداخت کرده اند.

وی اظهار کرد: حال بعد از ۴۰ سال با رای مشکوک و شبه برانگیز برخی قضات دوباره ملزم به پرداخت مبالغی غیرقانونی و ظالمانه به همان مالکین زمان طاغوت و ستم شاهی شده اند که خلاف حفظ حقوق مالکین و عامل تنش در این شهرستان ها شده لذا به این مسئله وارد شده و مانع از تضییع حقوق مردم منطقه شوید.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس ادامه داد: طرح بررسی بانکداری در دستورکار مجلس قرار دارد و واقعیت این است که نظام بانکداری در جمهوری اسلامی ایران باید اصلاح شود.

حیدری با اشاره به برخی از الزامات برای اصلاح نظام بانکداری، افزود: دولت بخشی از منابع درآمدی و هزینه کردها را از محل سود بانک ها تامین می کند این عامل موجب شده بانک ها به دنبال سود باشند و برداشت فقهی از آن ربا است لذا باید به این موضوع توجه شود تا تکرار نشود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: به دلیل بازگشایی مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین کرمانشاه از وزیر کشور و تمام دستگاه ها که تلاش کردند تا زمینه تحقق این مهم فراهم شود تقدیر می کنم.

وی گفت: امروز مرز خسروی به عنوان آماده ترین مرز با دارا بودن بهترین امکانات آماده پذیرایی از زائران اربعین است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سفر رییس جمهور به استان کرمانشاه مصوبات مختلفی داشت لذا خواستار تسریع در اجرای این مصوبات هستیم. بحث ساماندهی وضعیت سامانه گرمسیری و تخصیص اعتبارات لازم و امهال وام ها از جمله این موارد است.

حیدری ادامه داد: رتبه بندی معلمان هزاران بار تکرار شده است؛ با تمام آنچه مصوب شد و مورد انتظار معلمان است باید هر چه سریع تر اجرایی شود؛ همچنین پرداختن به بحث پرداخت مناطق جنگی و حق و حقوق ایثارگران و جانبازان نیز مورد انتظار است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: تبدیل وضعیت نیروهای مهرآفرین نیز دارای اهمیت است؛ این افراد ۱۸ سال در مناطق محروم و کم برخوردار زحمت کشیده و تلاش می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایدئولوژی رژیم صهیونیستی مبتنی بر تنش و تفرقه است؛ امروز رژیم صهیونیستی آیه ۱۰۳ سوره آل عمران " وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا " را هدف قرار داده و درصدد تنش آفرینی در دنیا اسلام است.

حیدری گفت: برای برخی کشورهای عربی افسوس می خورم زیرا اجازه می دهند سفارتخانه این رژیم منحوس در این کشورها ایجاد شود؛ مگر شما مسلمان نیستید؟ مگر احادیث فراوانی وجود ندارد که باید به مردم مستضعف رسیدگی شود؟ مردم فلسطین روزانه تحت حملات توپخانه های صهیونیست ها قرار دارند لذا رواست که سفارتخانه این رژیم را راه اندازی کنید؟

انتهای پیام

کد خبر 8459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =