کد خبر 8559
۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲

مالکی:

برای دریافت حقابه کشورمان گرفتار تناقض ها و اختلافات داخلی طالبان هستیم

برای دریافت حقابه کشورمان گرفتار تناقض ها و اختلافات داخلی طالبان هستیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد متاسفانه شیطنت هایی در مسئله تخصیص حقابه از هیرمند هستیم.

به گزارش نمایندگان ما، فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم تخصیص حقابه هیرمند به کشورمان از سوی افغانستان، گفت: متاسفانه برای دریافت حقابه کشورمان گرفتار تناقض ها و اختلافات داخلی طالبان هستیم در حالی که مطابق کنوانسیون های بین‌المللی این مهم باید انجام شود.

وی اظهار کرد: مردم منطقه در شرایط بحرانی قرار دارند و این روزها شاهد خشکسالی و ریزگردها هستیم لذا تخصیص حقابه هیرمند باید فراتر از حوزه دیپلماسی پیگیری شود؛ در واقع ستاد کل نیروهای مسلح باید موضوع حقابه را بررسی کند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس ادامه داد: متاسفانه شیطنت هایی صورت می گیرد و بعضا نیز عمدا اقداماتی می شود که نشان می دهد صداقتی هم وجود ندارد؛ زیرا بعد از سفر وزیر نیروی کشورمان به افغانستان به عنوان مقام بلندپایه ایران، آب را باز کردند تا به گود زره برود که این اقدام خلاف عرف دیپلماتیک است و آن را بی‌پاسخ نخواهیم گذاشت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این راستا رایزنی های متعددی با مقامات طالبان صورت گرفته لذا باید بر اساس قوانین اقدامات لازم را انجام دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ادامه این روند مردم را دچار چالش های جدی در حوزه کشاورزی و غیره می کند.

انتهای پیام

کد خبر 8559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =