کد خبر 8562
۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹

محبی نجم آبادی:

نام دستگاه‌هایی که در تحقیق و تفحص حقوق‌های نجومی همکاری نکردند را اعلام خواهیم کرد

نام دستگاه‌هایی که در تحقیق و تفحص حقوق‌های نجومی همکاری نکردند را اعلام خواهیم کرد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: گزارش نهایی تفحص از حقوق‌های نجومی در حال آماده شدن است و احتمالاً تا دو سه ماه آینده به کمیسیون تخصصی ارائه و پس از آن به صحن مجلس برای قرائت ارجاع خواهد شد.

به گزارش نمایندگان ما، بهروز محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره تمرکز مجلس یازدهم بر ابزارهای نظارتی خود از جمله تحقیق و تفحص از دستگاه‌های اجرایی متخلف، گفت: مجلس در پیگیری طرح‌های تحقیق و تفحص دو مسئله مهم را مدنظر قرار داده است؛ اول اینکه با کسانی که از مسیر قانونی خارج شده‌اند برخورد جدی صورت گیرد و هدف دوم اینکه بستری که منجر به بروز این تخلفات شده،  شناسایی و اصلاح شود.

وی با اشاره به طرح تفحص از حقوق‌های نجومی خاطرنشان کرد:با توجه به اینکه بنده یکی از اعضای هیئت تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی هستم، در این مدت که مشغول بررسی تخلفات در دستگاه‌های اجرایی هستیم، بسیاری از دستگاه‌ها با همکاری مناسب، اطلاعات مورد نیاز را در اختیار هیئت قرار دادند اما برخی دیگر از دستگاه‌های اجرایی متاسفانه همکاری مناسبی در این حوزه با ما نداشتند که نام آنها را اعلام خواهیم کرد.

محبی با بیان اینکه در این مدت اطلاعات خوبی از حقوق‌های نجومی پرداختی در دستگاه‌های دولتی بدست آوردیم، عنوان کرد:‌ پروسه تفحص تمام شده و در شرایط فعلی در حال بررسی صحت و سقم گزارش‌های واصله به هیئت تحقیق و تفحص هستیم و در همین راستا به وزارتخانه‌های مربوطه نامه زده‌ایم تا نظراتشان نسبت به گزارش‌های موجود را اعلام کنند.  

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت: علاوه بر این قوانینی که مرتبط با حوزه حقوق و دستمزد بوده در جلسات هیئت تحقیق و تفحص به دقت مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا اصلاح این قوانین در دستور کار مجلس قرار گیرد.  

محبی همچنین یادآور شد: گزارش نهایی تفحص از حقوق‌های نجومی در حال آماده شدن است و احتمالاً تا دو سه ماه آینده به کمیسیون تخصصی ارائه و پس از آن به صحن مجلس برای قرائت ارجاع خواهد شد.  

انتهای پیام

کد خبر 8562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =