کد خبر 8613
۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴

جلال زاده:

طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل در دستور کار مجلس قرار گرفته است

طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل در دستور کار مجلس قرار گرفته است

رئیس کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه با هدف تسهیل اجرای ماموریت‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور، طرح تشکیل این سازمان در دستور کار مجلس قرار گرفته است، گفت: بررسی جزئیات این قانون، پس از ایام اربعین حسینی در دستور کار نمایندگان ملت قرار خواهد گرفت.

به گزارش نمایندگان ما، وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در نشست دو روزه مدیران کل پدافند غیرعامل استانداری‌ها که با حضور با حضور سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور،   سردار سیدمهدی فرحی؛ جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، جانشینان قرارگاه‌های تخصصی و معاونین و مدیران سازمان در سالن شهید آبشناسان سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد اظهار داشت: سازمان پدافند غیرعامل کشور جزو یکی از سازمان‌های تخصصی و به‌روز کشور به حساب می‌آید.

وی افزود:یکی مهمترین تکالیف مدیران کل پدافند غیرعامل استانداری‌ها، تلاش برای ایجاد فرهنگ صحیح و کارآمد در بین سایر مسئولان اجرایی استان‌هاست و آگاه‌سازی مدیران ارشد استان، به ویژه استانداران در مورد اهمیت و ضرورت توجه به ضوابط و الزامات پدافند غیرعامل از جمله وظایف مدیران کل پدافند غیرعامل در استان‌هاست.

وی ادامه داد: واقعیت این است که اگر مدیران و نیروهای ارشد در استانداری‌ها درک صحیحی از موضوع پدافند غیرعامل داشته باشند، آن زمان پیاده‌سازی سیاست‌های پدافند غیرعامل در استانها با روند موثرتری عملیاتی خواهد شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و عضو کمیته دائمی پدافند غیرعامل افزود: آموزش مدیران با مباحث علمی و تخصصی مرتبط با حوزه کاری، نیز موضوع مهم دیگری است که باید در دستور کار مدیران کل پدافند غیرعامل استانداری‌ها قرار گیرد.

نماینده ارومیه تاکید کرد:اهمیت رعایت پیوست پدافند غیرعامل در گام اول و دیده شدن اجرای معیارهای و ضوابط پدافند غیرعامل در ذات طرح‌ها و زیرساخت‌ها نیز موضوع دیگری است  باید به آن توجه شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با هدف تسهیل اجرای ماموریت‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور، طرح تشکیل این سازمان در دستور کار مجلس قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: بررسی جزئیات این قانون، پس از ایام اربعین حسینی در دستور کار نمایندگان ملت قرار خواهد گرفت.

عضو کمیته دائمی پدافند غیرعامل با بیان اینکه کم توجهی به مسئله پدافند غیرعامل از مصادیق ترک فعل است، خاطرنشان کرد: عدم رعایت معیارها و ضوابط پدافند غیرعامل از سوی دستگاه‌های اجرایی که در این حوزه ماموریت دارند، مصداق ترک فعل است و می توان این دستگاه ها را به دستگاه قضایی و نظارتی معرفی کرد.

وی با بیان اینکه در مجلس تلاش بسیاری برای تقویت بودجه مربوط به پدافند غیرعامل را در دستور کار قرار خواهیم داد، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت مسئله پدافند غیرعامل، این امر باید در اولویت قرار گیرد. ضمن آنکه می‌توان از ظرفیت‌های قانونی برای افزایش بودجه استفاده کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: صدا و سیمای مراکز استان‌ها ظرفیت خوبی را برای تبیین موضوعات و مسائل پدافند غیرعامل و آموزش های عمومی شهروندان در اختیار مدیران کل پدافند غیرعامل استانداری‌ها قرار داده است که می‌توان از آن به نحوه شایسته بهره برد.

انتهای پیام

کد خبر 8613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =