کد خبر 8731
۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴

عضو کمیسیون عمران در گفتگو با نمایندگان ما:

آخرین وضعیت طرح ساماندهی اجاره مسکن/ وزارت راه و شهرسازی سریع‌تر تکلیف ما را روشن کند

آخرین وضعیت طرح ساماندهی اجاره مسکن/ وزارت راه و شهرسازی سریع‌تر تکلیف ما را روشن کند

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: هنوز وزارت راه و شهرسازی نظر خود درباره طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن را به مجلس ارائه نداده است و به همین دلیل این طرح هنوز تعیین تکلیف نشده است.

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نمایندگان ما، درباره آخرین وضعیت طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی، اظهار داشت: اخیراً کمیسیون عمران جلسه‌ای با مرکز پژوهش‌های مجلس برای بررسی این طرح برگزار کرد.

وی بیان کرد: کلیات طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن در صحن مجلس تصویب شده است. مسئولان وزارت راه و شهرسازی در جلسه کمیسیون عمران اعلام کردند که تا یک ماه آینده نظرات خود را در طرح اعمال و به ما ارائه می‌کنند و قرار شد مسائلی که منجر به افزایش اجاره بهای مسکن شده است، در طرح قید شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما هم از این کار استقبال کردیم. تا این لحظه، وزارت راه و شهرسازی نظرات خود درباره طرح مذکور را به ما ارائه نداده است.

وی اظهار داشت: مرکز پژوهش‌های مجلس هم منتظر نظر وزارت راه و شهرسازی است. باید وزارت راه و شهرسازی هم نقطه نظرات خود را برای ساماندهی اجاره بهای مسکن به ما ارائه دهد که درخواست ما آن است که آنان هر چه سریع‌تر تکلیف را روشن کنند تا این طرح به سرانجام برسد.

شاکری متذکر شد: ما با مرکز پژوهش‌های مجلس جلسه گذاشتیم و قرار شد مرکز پژوهش‌های مجلس به سرعت نظر نهایی وزارت راه و شهرسازی درباره طرح اجاره بهای مسکن را بگیرد و طرح بعد از تعطیلات مجلس در دستورکار صحن قرار گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امسال سران قوا مصوبه‌ای برای میزان افزایش اجاره بهای مسکن تصویب کردند. ما می‌خواهیم برای اینکه هر سال سران قوا مصوبه‌ای برای کنترل اجاره بهای مسکن نگذارند و به صورت فوری و اضطراری به این موضوع نپردازند، یک قانون دائمی برای ساماندهی و کنترل اجاره بهای مسکن داشته باشیم.

انتهای پیام

کد خبر 8731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =