کد خبر 8788
۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹

دشتی:

برنامه هفتم به گونه ای طراحی و تصویب شود که منطبق با واقعیات باشد

برنامه هفتم به گونه ای طراحی و تصویب شود که منطبق با واقعیات باشد

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید هر چه سریعتر لایجه برنامه هفتم را به مجلس ارائه کند گفت که قانون برنامه هفتم توسعه به گونه‌ای تدوین و تصویب شود که منطبق با واقعیات و دارای قابلیت اجرایی باشد.

به گزارش نمایندگان ما، محمدرضا دشتی اردکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه گفت: با توجه به پایان مدت اجرای برنامه ششم توسعه و تمدید اجرای آن تا پایان سال، انتظار می‌رود دولت هر چه سریعتر لایحه برنامه هفتم را به مجلس ارائه کند.

وی افزود: حتی اگر دولت قبل از تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۲، نتوانست لایحه برنامه هفتم را به مجلس ارائه کند ما آمادگی داریم که همزمان دو لایحه بودجه و برنامه را مورد بررسی قرار داریم. تاکید ما تصویب برنامه هفتم تا پایان سال جاری است که مجددا برنامه ششم تمدید نشود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به محورهای هفت گانه سیاست‌های کلی ابلاغی برنامه هفتم توسعه گفت: باید تلاش سازمان برنامه و بودجه و مجلس تطبیق برنامه هفتم با سیاست‌های کلی بوده که قابلیت اجرایی داشته باشد.

وی افزود: طبق آمار حدود ۳۵ درصد برنامه توسعه اجرا شده لذا باید برنامه هفتم به گونه ای طراحی و تصویب شود که منطبق با واقعیات باشد تا مشکلات را حل کرده و کشور را ریل اقتصادی قرار دهد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر 8788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =