کد خبر 8931
۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵

جوکار:

کمیته حقیقت‌یاب مجلس منتظر گزارش پزشکی قانونی درباره فوت مهسا امینی است

کمیته حقیقت‌یاب مجلس منتظر گزارش پزشکی قانونی درباره فوت مهسا امینی است

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: کمیته حقیقت‌یاب مجلس به اطلاعات خوبی در خصوص ابعاد پرونده پزشکی و فوت مهسا امینی دست یافته است اما هنوز گزارش پزشکی قانونی تکمیل نشده و منتظر دریافت گزارش نهایی پزشکی قانونی پس از روشن شدن نتایج آزمایش سم شناسی و پاتولوژی هستیم.

به گزارش نمایندگان ما، محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت بررسی ابعاد فوت مهسا امینی در کمیته حقیقت یاب مجلس، بیان کرد: کمیته تحقیق مجلس از زمانی که شکل گرفت تا به امروز گام های خوبی برای روشن شدن ابعاد فوت خانم امینی برداشته است. در طول این مدت گزارش های لازم از مسئولان انتظامی و عوامل آنها، پزشکی قانونی و اورژانس اخذ شده است و تمام فیلم های موجود مورد بازبینی قرار گرفته است. حتی ما از شاهدان عینی نیز بهره گرفتیم و اطلاعات لازم از این افراد اخذ شد.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از گزارش های مهمی که مورد بررسی قرار گرفت مربوط به پزشکی قانونی بود. یکی از موضوعات و ابهاماتی که در سطح جامعه مطرح شد این بود که خانم امینی مورد ضرب و شتم قرار گرفته است و ضربه مغزی شده است. عکس هایی در سطح جامعه نیز پخش شد. این موضوع برای ما خیلی مهم بود و با دقت مورد بررسی قرار گرفت. ما گزارش پزشکی قانونی را در این زمینه گرفتیم.

مهسا امینی مورد ضرب و شتم قرار نگرفته است

نماینده مردم یزد در مجلس تصریح کرد: حتی ما گزارشی از پرونده پزشکی و مدارک پزشکی خانم امینی را جمع آوری کردیم. حتی کمیسیون گزارش معایناتی که بلافاصله بعد از فوت انجام شده بود را از پزشکی قانونی به صورت نوار ضبط شده گرفته است. بر اساس تمام این بررسی خانم امینی به هیچ وجه مورد ضرب و شتم قرار نگرفته و اثری از شکستگی ندارد. این موضع را نیز بارها به مردم اعلام کردیم.

وی در ادامه تاکید کرد: منتهی هنوز گزارش کامل و کتبی پزشکی قانونی به دست ما نرسیده است. پزشکی قانونی نیز می گوید تا زمانی که گزارش کامل نشود نمی تواند آن را ارائه کند. باید آزمایش سم شناسی و پاتولوژی نیز نتایجش برسد تا پزشکی قانونی گزارش خود را کامل کند. زمانی که گزارش پزشکی قانونی کامل شده و به صورت مکتوب به ما ارائه کند ما نیز گزارش کمیته را به صحن مجلس خواهیم برد.

روند بررسی‌های پزشکی قانونی تخصصی است

جوکار افزود: علت اینکه در هفته گذشته گزارش کمیته حقیقت یاب به صحن مجلس نرفت این بود که ما گزارش مکتوب و رسمی پزشکی قانونی را نداشتیم. ما نمی توانیم  پیش بینی کنیم که گزارش پزشکی قانونی چه زمانی کامل و به مجلس ارائه می شود. پزشکی قانونی منتظر جواب آزمایش سم شناسی و پاتولوژی است. باید مشخص شود که آیا دارویی مصرف کرده بوده و چه بوده و یا مواد دیگری که ممکن است مصرف شده باشد و اثر گذار بوده مورد بررسی کامل قرار گیرد. روند بررسی ها از سوی پزشکی قانونی باید به صورت تخصصی دنبال شود. مجلس نیز بعد از ارائه گزارش پزشکی قانونی گزارش خود را کامل خواهد کرد و به صحن مجلس و استماع جامعه خواهد رساند.

انتهای پیام

کد خبر 8931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =