کد خبر 8936
۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶

منتظری:

باید فضا و بسترهای لازم را با رعایت حریم برای بانوان فراهم کنیم

باید فضا و بسترهای لازم را با رعایت حریم برای بانوان فراهم کنیم

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر لزوم انجام اقداماتی جدی در زمینه رفع نیازهای بانوان در زمینه اوقات فراغت اظهار کرد: باید نظام مسائل بانوان رصد شود و برای هرکدام به عنوان یک مساله دستگاه‌های متولی راهکاری ارائه دهند و اگر لازم است نظر علمای محترم و حوزه‌های علمیه نیز اخذ شود.

به گزارش نمایندگان ما، غلامرضا منتظری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز حضور بانوان تماشاچی در ورزشگاه‌های کشور در جریان برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال با تاکید بر اینکه نباید با مسائل برخورد سلبی داشته باشیم، بلکه باید تلاش کنیم که پاسخ اقناعی به جامعه بدهیم، گفت: درباره هر موضوعی اگر نظرمان منفی است، باید دلایل آن را بگوییم؛ وقتی مردم پاسخ شفاف بشنوند اعتمادشان افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: بحث حضور بانوان در ورزشگاه‌ها به هر دلیلی به نیاز جامعه تبدیل شده است اما درباره اینکه چگونه به این نیاز پاسخ دهیم، دست اندرکاران، متولیان و چهره‌های متخصص از وزارت ورزش و جوانان، پژوهش‌گران حوزه ورزش و فرهنگ و به ویژه حوزه‌های علمیه که در حال کار کردن در حوزه مسائل فقهی هستند، اقدامات کارشناسی انجام دهند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: نمی‌توانیم به هر شکلی از قوانین جهانی تبعیت کنیم اما باید تلاش کنیم که این انتظارات را با رعایت اصول و موارد فرهنگی خودمان پیاده کنیم و به این نیازها به گونه‌ای پاسخ دهیم که آسیب‌هایی را برای ما در پی نداشته باشد.

منتظری گفت: بعد از تصمیم‌گیری باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم؛ درحال حاضر ظرفیت ورزشگاه آزادی تهران تا حدودی پاسخگوی این نیازها است، اما این ظرفیت‌ها باید در سایر نقاط کشور اعم از مراکز استان‌ها نیز تامین شود.

این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه «در حوزه اوقات فراغت بانوان باید کارهای جدی‌تری انجام دهیم»، عنوان کرد: باید فضا و بسترهای لازم را با رعایت حریم برای بانوان فراهم کنیم؛ وزارت‌خانه‌های ورزش و ارشاد، شهرداری‌ها و مسئولان دیگر باید برای نیازهای بانوان چاره اندیشی کنند؛ در این چاره‌اندیشی نیز فقط به ورزشگاه‌ها فکر نکنیم چراکه انتظارات بانوان یبشتر از این موضوعات است. باید نظام مسائل بانوان رصد شود و برای هرکدام به عنوان یک مساله دستگاه‌های متولی راهکاری ارائه دهند و اگر لازم است نظر علمای محترم و حوزه‌های علمیه نیز اخذ شود.

منتظری اظهار کرد: امروز حوزه‌های علمیه ما پویا هستند و متخصصین توانمندی را در این حوزه‌ها داریم و الان در حوزه‌های فقه فرهنگ و فقه ورزش و موسیقی و هنر و گردشگری متخصصانی داریم. باید پیوند بدنه کارشناسی، فقهی و تخصصی افزایش یابد تا مدلی برای هر مساله طراحی شود که با اصول و ارزش‌های ما مغایرت نداشته باشد.

وی در پایان با تاکید بر تاثیرگذاری تاثیر رفع انتظاراتی نظیر حضور در ورزشگاه‌ها بر نشاط بانوان گفت: در گزارشی که چند ماه قبل از سوی معاون امور زنان ریاست جمهوری درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها در جلسه شورای عمومی کشور ارئه شد، این نهاد از حضور بانوان در ورزشگاه‌ها راضی بودند و گفتند که مسائل مورد نظر رعایت شده و اتفاقاً خانم‌ها به راحتی در سکوهای تعیین شده نشستند و مشکلی در روند کار وجود نداشت.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر 8936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =