کد خبر 8941
۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷

عزیزی:

صحبت‌های رییس جمهور در نیویورک مبتنی بر ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی بود

صحبت‌های رییس جمهور در نیویورک مبتنی بر ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی بود

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس صحبت‌های رییس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل را مبتنی بر ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی دانست و گفت: امیدواریم در مجمع عمومی سازمان ملل گوش شنوایی برای شنیدن حقایق و موضوعات مهمی باشد که امروز بشریت به آن نیاز دارد.

به گزارش نمایندگان ما، ابراهیم عزیزی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ‌با اشاره به حضور رییس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: رییس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل صحبت‌های جهانی‌ پسند و مبتنی بر ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی را بیان کرد که از ایشان سپاسگزاریم.

به گفته وی، رییس جمهور در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل به تببین ارزش‌های انقلاب اسلامی، ملت ایران، مبانی حاکم بر نظام اسلامی و همچنین رفتارهای دوگانه و اقدامات یک جانبه گرایانه مجمع عمومی سازمان ملل و برخی کشورها پرداخت.

عزیزی با بیان اینکه سخنرانی رییس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل فرصتی برای روشنگری، بیان دیدگاه‌ها و اثبات حقانیت نظام اسلامی و همچنین اثبات گفتمان قوی حاکم بر نظام سیاسی مبتنی بر دین و اندیشه‌های دینی کشورمان بود، ‌ افزود: رییس جمهور از این فرصت به خوبی استفاده کرد؛ البته امیدواریم در مجمع عمومی سازمان ملل گوش شنوایی برای شنیدن حقایق و موضوعات مهمی باشد که امروز بشریت به آن نیاز دارد و بتوانند این چارچوب حاکم بر انقلاب اسلامی و ملت عزیز ایران را به سایر کشورها، ملل و نظامات سیاسی منعکس کنند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کشورهایی که به خواب عمیق فرورفته‌اند، بیدار شوند. کشورهای در حال حرکت، سرعت گرفته و کشورهایی که خودشان را به خواب زده‌اند نیز بپذیرند که دوران فراموشی گذشته و باید هوشیار باشند. آن‌ها با ملت‌ها و نظامات سیاسی و اراده ملت‌ها همراهی کرده و از هر گونه تجاوز، تعدی‌گری و هر اقدامی که بر خلاف منافع جهان است، پرهیز کنند.

وی تاکید کرد: این کشورها از اقدامات یک جانبه گرایانه، تمامیت خواهی و رفتارهای مبتنی بر زور و قلدری پرهیز کرده و بپذیرند دوران زور و قلدری گذشته است؛ ‌ بسیاری از کشورها در طول این سال‌ها از اندیشه‌های ملت ایران بهره برده، تبعیت کرده و مسیر درستی را برای آزادی و آزادگی دریافت کرده‌اند. چنانچه نظامات سیاسی قلدر و زورگو خودشان را با اراده ملت‌ها هماهنگ کنند، ملت‌های آزاده نیز در راستای رسیدن به حقوق حقه خود از همه اندیشه‌های تابناک ملت ایران بهره خواهند برد.

عزیزی در واکنش به تلاش های نافرجام منافقین در حاشیه حضور رییس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت: اینها چیزی نیستند که بخواهند تاثیری بر اراده ملت برزگ ایران، نظام سیاسی ما و حتی بر اراده سایر کشورها داشته باشد. رفتارهای تبلیغاتی کودکانه‌شان نشات گرفته از تفکرات ناسالم آن‌هاست که بیشتر القای حیات سیاسی‌شان را دنبال می‌کنند. آن‌ها به دنبال اعلام آمادگی دریوزگی و نوکری‌شان به برخی نظامات سیاسی هستند و افراد خود را با وعده‌های خیلی کودکانه و حتی تامین نیازهای خوراکی‌شان جلوی سازمان ملل جمع کردند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر 8941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =