کد خبر 8971
۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳

محمدبیگی:

برنامه های ارائه شده زاهدی وفا برای وزارت کار مبتنی بر نیازهای جامعه است

برنامه های ارائه شده زاهدی وفا برای وزارت کار مبتنی بر نیازهای جامعه است

نماینده مردم قزوین در مجلس با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی کار در کمیسیون بهداشت و ارئه برنامه خود در حوزه بیمه های اجتماعی گفت: برنامه های ارائه شده زاهدی وفا در مورد اقشار آسیب پذیر و بیمه زنان سرپرست خانوار مورد رضایت بود.

به گزارش نمایندگان ما، فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در مورد سوابق و عملکرد وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: زاهدی وفا برای ارائه برنامه های خود در کمیسیون بهداشت حضور یافت و به نظر می رسد وی فردی متخصص است که دیدگاه های اقتصادی خوبی برای حل مشکلات جامعه هدف این وزارتخانه دارد.

وی بیان داشت: برنامه های ارائه شده زاهدی وفا در کمیسیون بهداشت بیانگر شناخت درست وی از نیازهای مهم جامعه بود؛ وی برای بیمه زنان خانه دار و تامین مسکن کارگران ایده‌هایی را مطرح کردند و امیدواریم این موضوعات عملیاتی شود.

 نماینده مردم قزوین بیان داشت: زاهدی وفا در نشست کمیسیون بهداشت مسائل و نگرانی های خود را در حوزه تامین اجتماعی، سازمان بهزیستی و سالمندان مطرح کرد نمایندگان  هم حساسیت های ویژه ای در مورد اقشار آسیب پذیر از جمله زنان بدسرپرست، بی سرپرست و سرپرست خانوار، معلولان و کودکان کار دارند که امیدواریم وزیر پیشنهادی با برنامه ریزی دقیق این مشکلات را حل کند.

محمدبیگی با یادآوری اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حوزه فعالیت وسیعی دارد که از موضوعات اجتماعی تا اقتصادی را در بر می گیرد، افزود: برنامه های ارائه شده زاهدی وفا برای مدیریت این وزارتخانه مورد رضایت نمایندگان مجلس است.

محمد هادی زاهدی وفا اقتصاددان ۵۹ ساله، دارای دکترای اقتصاد از دانشگاه اتاوا در کانادا است. وی در سال‌های گذشته عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)،   رئیس هیات مدیره هلدینگ صنایع نوین، رییس هیات مدیره رایتل و عضو شورای عالی الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت  نیز بوده است.

در سوابق مدیریتی زاهدی‌وفا، معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی در دولت نهم، نماینده وزارت اقتصاد در شوراها و کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی تحقیقات و فن آوری (عتف)، شورای اقتصاد، کمیسیون اقتصادی دولت، شورای پول و اعتبار و  شورای عالی انرژی دیده می‌شود.

زاهدی‌وفا همچنین سابقه عضویت در کارگروه ویژه نفت، شورای عالی توسعه صادرات غیر نفتی، ستاد تنظیم بازار، ستاد تدابیر ویژه اقتصادی شورای عالی امنیت ملی، کارگروه طرح تحول اقتصادی، شورای عالی تدوین برنامه پنجم، شورایعالی رفاه و تامین اجتماعی، شورای آمایش سرزمین، شورای عالی آمار، کمیته ملی اهداف توسعه هزاره و کارگروه تدوین ضوابط حمایت از صادرات غیر نفتی را در کارنامه خود دارد و اینک با  معرفی رئیس‌جمهور به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت کار به مجلس معرفی شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام

کد خبر 8971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =