کد خبر 8999
۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴

فرهنگی:

هدف مصوبه شورایعالی فضای مجازی ساماندهی و پاسخگو کردن بود نه بستن

هدف مصوبه شورایعالی فضای مجازی ساماندهی و پاسخگو کردن بود نه بستن

نماینده مردم تبریز در مجلس با انتقاد از دولت برای عدم اجرای مصوبه شورایعالی فضای مجازی مصوبه سال ۱۳۹۶، گفت: هدف این مصوبه ساماندهی و پاسخگو کردن بود نه بستن.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۰ مهرماه)  در تذکر شفاهی خطاب به دولت و نهادهای مسئول و مرتبط با شرایط و حوادث اخیر کشور، گفت: تا چه زمانی ضعف عدم پیش بینی صحنه هایی که در روزهای اخیر رخ داد را شاهد خواهیم بود و تا چه زمانی این شرایط ادامه دارد؟ سهم نهادهای مختلف فرهنگی، آموزشی، نظامی و انتظامی و امنیتی در جلوگیری از ابعاد مختلف این قبیل حوادث چیست؟  

وی با اشاره به موضوع فضای مجازی، افزود: در هیچ جای دنیا فضای مجازی مانند کشور ما بدون ضابطه و قید و بند نیست، اتحادیه اروپا مقررات حفاظت از داده های عمومی (GDPR) را دارد، شورایعالی فضای مجازی نیز در ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ مصوبه ای داشت اما چرا دولت آن را اجرا نکرده است.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم یادآور شد: شما می گویید دولت قبل انگیزه و اراده نداشته است، شما که دارید چرا با روش صفر و صد موضوع را دنبال می کنید، هدف مصوبه شورایعالی فضای مجازی ساماندهی و پاسخگو کردن بود نه بستن.

فرهنگی تصریح کرد: چرا دولت سکوها و پلتفورم های داخلی را تقویت نمی کند. دولت و دستگاه های مختلف اینگونه منفعل عمل نکنید، مبتکرانه عمل کنید.

انتهای پیام

کد خبر 8999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =