کد خبر 9061
۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

نادری:

حوادث اخیر ماهیتی فرهنگی دارد اگرچه ریشه های اقتصادی این اعتراضات نیز پررنگ است

حوادث اخیر ماهیتی فرهنگی دارد اگرچه ریشه های اقتصادی این اعتراضات نیز پررنگ است

رئیس فراکسیون آسیب‌های اجتماعی مجلس با اشاره به برگزاری نشست این فراکسیون با حضور معاون وزیر کشور، گفت: این حوادث نیاز به آسیب شناسی دارد و فراکسیون در صدد است با دعوت از مقامات مسئول نسبت به بررسی ابعاد مختلف این موضوع و اتخاذ راهکار مناسب اقدام کند.

به گزارش نمایندگان ما، احمد نادری رئیس فراکسیون آسیب‌های اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست عصر امروز( سه‌شنبه ۱۲ مهر) این فراکسیون  که با حضور معاون سیاسی وزیر کشور و جمعی از نمایندگان برگزار شد، گفت: ما در فراکسیون آسیب های اجتماعی به این نتیجه رسیدیم که بایستی در حوزه اجتماعی و ابعاد مختلف، این تحرکات، آشوب‌ها و اغتشاشات، را بررسی کنیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم افزود: بر همین مبنا مقرر شد با مسئولان مرتبط سلسله نشست‌هایی در این زمینه داشته باشیم تا افراد صاحب نظر در مجلس نیز نقطه نظرات خود را در این سلسله نشست‌های هم اندیشی بیان کنند و نهایتاً به یک خروجی مشخص برسیم که چه باید کرد و سهم هر یک از قوا و دستگاه ها در این راستا مشخص شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این نخستین نشست فراکسیون آسیب های اجتماعی با حضور محمدرضا غلامرضا، معاون سیاسی وزیر کشور بود، تصریح کرد: بحثی که وی درخصوص اتفاقات اخیر داشت، در مورد چرایی و چگونگی رخ دادن مسائل اخیر بود که پس از این گزارش، برخی از نمایندگان نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

نادری با اشاره به سخنان خود در این نشست اظهار کرد: ما در فراکسیون آسیب های اجتماعی معتقدیم که رویدادهای رخ داده ماهیت اصلی اش فرهنگی است. اگر رویدادهای سال های ۷۸ و ۸۸ را سیاسی تلقی کنیم و رویدادهای سال ۹۶ و ۹۸ را اقتصادی بدانیم، حوادث اخیر ماهیتی فرهنگی دارد، اگرچه ریشه های اقتصادی این اعتراضات نیز پررنگ است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این اغتشاشات از تمامی شکاف های طبقاتی موجود در جامعه ایران استفاده کرد، به طوری که از شکاف قومیتی، مذهبی، نسلی و منطقه ای بهره برد و این موضوع باید به طور ویژه بررسی شود.

نادری تصریح کرد: کنشگران اصلی این آشوب نیت ها (NEET) هستند و ما سال گذشته در نشریه اندیشه آینده، شماره ای را به این موضوع اختصاص دادیم.

وی اضافه کرد: اگر چه نباید در این اغتشاشات نقش ضدانقلاب را انکار کرد، چرا که هر کجا که اتفاقی رخ دهد، ضدانقلاب روی موج آن سوار خواهد شد و در واقع ما با نسلی مواجهیم که متفاوت می اندیشد و متفاوت کنشگری  و متفاوت هویت سازی می کند.

رئیس فراکسیون آسیب های اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه ما باید این نسل را بشناسیم و برای آن باید سیاستگذاری کنیم، گفت: امیدواریم با برگزاری این جلسات در هفته های آینده بتوانیم خروجی خوبی در راستای سیاستگذاری و اجرا به جهت کم کردن آسیب های اجتماعی در این حوزه داشته باشیم.

انتهای پیام

کد خبر 9061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =