کد خبر 9115
۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۰

منادی سفیدان:

۹۸ درصد دانشجویان بازداشتی آزاد شدند/ هر استادی حق دارد از دانشجوی خود حمایت کند

۹۸ درصد دانشجویان بازداشتی آزاد شدند/ هر استادی حق دارد از دانشجوی خود حمایت کند

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته ۹۸ درصد دانشجویان بازداشتی آزاد شدند، گفت: از روز اول شروع ناآرامی‌ها پیگیری‌هایی در زمینه مسائل دانشجویان داشتیم ولی به این دلیل که رسانه‌های معاند سوء استفاده می‌کنند از رسانه‌ای کردن آن‌ اجتناب کردیم.

به گزارش نمایندگان ما، علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت دانشجویان بازداشتی در جریان ناآرامی‌های اخیر اظهار کرد: از روز نخست که این اعترضات در کشور آغاز شد، پیگیری‌هایی داشتیم ولی به این دلیل که از این پیگیری‌ها استفاده سوء نشود، از رسانه‌ای کردن این پیگیری‌ها اجتناب کردیم.

وی ادامه داد: در سطح هیأت دولت و پایین تر تلاش کردیم در حمایت از دانشجویان و نبود دانشجوی بازداشتی پیگیری‌هایی داشته باشیم که جا دارد از اینکه قوه قضاییه صدای ما را شنید و بالای ۹۸ درصد دانشجویان بازداشتی آزاد شده اند، تشکر کنیم که در این باره پیگیری هایی از طریق قوه قضاییه و وزرات علوم و خیلی از دستگاه های دیگر انجام دادیم؛ همه تلاش بر این بود که حتی یک دانشجو از کلاس درس بازنماند و سر کلاس درس حاضر شود.

منادی با بیان اینکه باید به دانشجو اجازه داده شود تا حرف او شنیده شود، گفت: امیدواریم فضا به سمتی حرکت کند که فضا آرام باشد تا خروجی دانشگاه‌ها مطلوب باشد.

 هر استادی حق دارد از دانشجوی خود حمایت کند

وی درباره حمایت از اساتید در جریان اعتراضات گفت: هر استادی حق دارد که از دانشجویان حمایت کند، ما هم از دانشجویان حمایت می کنیم؛ دانشجو سرمایه بزرگ انسانی کشورمان است. وقتی دانشجو به دانشگاه های مهم راه پیدا می کند، سرمایه و حتی جز بیت المال ملت ایران است که باید از آن ها حفاظت کنیم.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در عین حال بیان کرد: البته از دانشجویان عزیز انتظار می رود که اولین دغدغه آن ها تحصیل باشد چون کشور و همه مسولان منتظرند که دانشجویان کشور را تحویل گرفته و اداره کنند؛ اداره آینده کشور ‌بر عهده دانشجویان است پس از تحصیل باز نماند.

منادی ادامه‌ داد: دانشجویان حرف هایشان را آزادانه در داخل محیط دانشگاه بیان کنند، روسای دانشگاه ها هم مکلف هستند خودشان در تجمعات حضور یافته و با دانشجویان صحبت کنند کما اینکه در چندین دانشگاه روسای دانشگاه ها با دانشجو صحبت کردند که نمونه آن دانشگاه تبریز بود که خیلی اثرگذار بود، دانشجویان گوش کرده و عمده آن ها از تجمع منصرف شده و سر ‌کلاس هایشان حاضر شدند. در دانشگاه های دیگر هم باید این اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: دانشگاه محل تولید انسان است ‌و سرنوشت کشور در دانشگاه رقم می خورد؛ امیدواریم از این به بعد هم استاد و هم دانشجو جایگاه خود را بداند که چه جایگاه بلندی دارد. جامعه و حاکمیت برای دانشجو و دانشگاه ارزش و جایگاهی خاص قائل باشد.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره لزوم ایجاد فضایی در دانشگاه‌ها برای بیان اعتراضات گفت: این فقط برای دانشجویان نیست چه اینکه پیش از این «خانه گفت‌گوی ملی» تصویب شده بود اما فعال نبود و باید فعال شود. درمان خیلی دردهای جامعه در حوزه‌های مختلف به خصوص فرهنگی را «گفت‌وگو» می‌دانیم البته باید مشکلات معیشتی مردم هم رفع شود و دولت جلوی گرانی‌ها را بگیرد.

وی با بیان اینکه باید قیمت کالاهای اساسی همچون گوشت و مرغ و برنج به قبل برگردد، گفت: انتظار مردم رفع مشکلات معیشتی است که دولت هم با درآمدهایش می‌تواند این کار را انجام دهد. از جمله آن افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان است که دو فوریت این لایحه امروز در مجلس تصویب شد.

انتهای پیام

کد خبر 9115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =