کد خبر 9139
۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴

نوری:

آموزش و پرورش در راستای قانون ایثارگری بیش از ۸ هزار نفر را تبدیل وضعیت کرده است

آموزش و پرورش در راستای قانون ایثارگری بیش از ۸ هزار نفر را تبدیل وضعیت کرده است

وزیر آموزش و پرورش از تبدیل وضعیت ۸ هزار نیروی آموزش و پرورش در راستای اجرای قانون ایثارگری خبر داد.

 به گزارش نمایندگان ما، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش پس از نشست کمیسیون اجتماعی مجلس در جمع خبرنگاران، عنوان کرد: در نشست امروز کمیسیون اجتماعی در خصوص مسائل مختلفی بحث و بررسی شد و سوالاتی درباره بیمه فرهنگیان که با تلاش‌های دولت به وضعیت مطلوبی رسیده یا وضعیت بیماران صعب‌العلاج و تعهدات شرکت طرف قرارداد که تحت پوشش بیمه مذکور بوده مطرح و تأکید شد پرداختی‌های بیمه با تأخیر مواجه نشود که در این نشست تأکید شد گروه ناظری برای رسیدگی دقیق به این موضوع تعیین شود.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: همچنین در نشست امروز در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگری آموزش و پرورش نیز سئوالاتی مطرح که عنوان شد برای بخش‌هایی که زیر نظر دولت هستند، تصمیمات لازم اتخاذ شده و وزارت آموزش و پرورش در راستای این تکلیف قانونی بیش از ۸ هزار نفر را تبدیل وضعیت کرده است.

وی درباره وضعیت نیروهای خدماتی نیز، گفت: در این باره نیز نیروهایی که مشمول قوانین مجلس قبل از سال ۹۲ هستند اگر موارد جا مانده‌ای باشد در صورت ارسال مدارک اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

نوری تصریح کرد: در این نشست در خصوص معلمان مدارس سازمان استثنایی نیز بحث شد که مقرر گردید در کمیسیون اجتماعی با تعیین کمیته‌ای با حضور نمایندگان سازمان تأمین اجتماعی، نسبت به حل مشکل این معلمان که در طول دوران خدمت از ۵ سال سنوات ارفاقی برخوردار هستند، بهره‌مند شوند. استفاده از این ۵ سال حق این معلمان بوده که نیاز است این مسئله در سازمان تأمین اجتماعی حل و فصل شود.

وی درباره پیوستن خدمات وزارت آموزش و پرورش به سامانه پنجره واحد الکترونیک دولت، گفت: آموزش و پرورش از اولین دستگاه‌هایی بود که وارد درگاه خدمات الکترونیکی دولت شد و در حال حاضر در ۳ بخش، بخش اول «حوزه عمومی» مثل تأییدیه تحصیلی، «بخش دوم برای دانش آموزان» و «بخش سوم برای فرهنگیان»  امشب افتتاح خواهد شد و خدمات متنوع در این سامانه ارائه می‌شود.

انتهای پیام

کد خبر 9139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =