کد خبر 7548
۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱

نوری:

وصول ایرادات هیأت تطبیق به آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان/ نیروهای بلاتکلیف در آموزش و پرورش برابر قانون تعیین تکلیف شدند

وصول ایرادات هیأت تطبیق به آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان/ نیروهای بلاتکلیف در آموزش و پرورش برابر قانون تعیین تکلیف شدند

وزیر آموزش و پرورش از وصول نامه‌ای از هیأت تطبیق قوانین مجلس درباره ایرادات وارده به آیین نامه اجرایی به دولت خبر داد.

به گزارش نمایندگان ما، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نشست خود با اعضای کمیسیون آموزش درخصوص بررسی طرح ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش، عنوان کرد: با توجه به تعداد متغییر دانش آموزان ورودی که هر ساله روندی افزایشی دارد و تا سال ۱۴۰۵ این روند ادامه خواهد داشت، همچنین از سوی دیگر تعداد خروجی های نیروی انسانی از آموزش و پرورش به واسطه بازنشسته شدن نیروی انسانی، مدارس ما هر ساله نیاز جدی به جذب معلم خواهند داشت.

این عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: با توجه به وجود این نیاز و همچنین کمبود نیروی ورودی نسبت به نیاز آموزش و پرورش، باید برای جبران نیرو در آموزش و پرورش اقدام کرد.

امسال با کمبود نیروی کمتری نسبت به سال گذشته مواجه بودیم

وی افزود: امسال با استخدام ۳۴ هزار و ۸۱۳ نفری که از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان جذب شده و از سوی دیگر جذب ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان، وضعیت در آموزش و پرورش نسبت به سال های گذشته بهتر بود.

وی با بیان اینکه امروز در نشست کمیسیون آموزش، پیشنهاداتی از جانب رئیس و اعضای این کمیسیون برای بهبود شرایط ارائه شد، اضافه کرد: امیدواریم با به سرانجام رسیدن این پیشنهادات، سال تحصیلی جدید را با مشکلات کمتری آغاز کنیم.

نوری در پاسخ به سوالی درباره انتقاد نمایندگان نسبت به تدوین آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان گفت: امروز نامه‌ای از هیات تطبیق قوانین مجلس درخصوص ایرادات آیین نامه اجرایی به دست ما رسید که این موارد در دولت مطرح و پیگیری خواهد شد.

تبدیل وضعیت ایثارگران در آموزش و پرورش برابر مقررات در حال انجام است

وزیر آموزش و پرورش درخصوص تبدیل وضعیت نیروهای مشمول قانون ایثارگری گفت: این موضوع نیز برابر مقررات در حال انجام بوده، ولی برخی گروه ها نسبت به تبدیل وضعیت خود درخواست هایی دارند که ممکن است قانون شامل آنها نشود.

وی درباره آخرین اقدامات صورت گرفته برای تبدیل وضعیت نیروهای خرید خدماتی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی نیز گفت: آنچه که برابر قانون تعیین تکلیف نیروهای بلاتکلیف در آموزش و پرورش بوده را انجام دادیم و بخشی از معلمان نیز که در کلاس های درس حاضر نبودند، با تدابیر صورت گرفته از مهرماه وارد کلاس های درس خواهند شد که شامل نهضتی های قبل از سال ۹۱، نیروهای خرید خدماتی و حق التدریسی ها خواهد شد و ابلاغ آنها از اول مهرماه صادر می شود.

انتهای پیام

کد خبر 7548

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =