کد خبر 8132
۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹

وحیدی:

ساماندهی نیروهای غیر رسمی آموزش و پرورش/ برخی مسئولان درکی از کلاس‌های ۴۰ نفره ندارند

ساماندهی نیروهای غیر رسمی آموزش و پرورش/ برخی مسئولان درکی از کلاس‌های ۴۰ نفره ندارند

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با انتقاد از اینکه متأسفانه با برخی آمارها و اطلاعات غلط درباره آموزش و پرورش سیاستگذاری و تصمیم گیری می‌شود، گفت: اینکه برخی عنوان می‌کنند جمعیت دانش آموزی کشور رو به کاهش بوده و به همین دلیل نباید به سمت جذب معلم جدید حرکت کرد، کاملا غلط است.

به گزارش نمایندگان ما، محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی آمارهای غلط عنوان شده به ویژه از سوی رئیس سازمان اداری و استخدامی مبنی بر رشد معکوس جمعیت دانش آموزی در کشور، تصریح کرد: نباید بر اساس آمار و اطلاعات غلط برای ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش تصمیم گیری کرد، موضوعی که سازمان اداری و استخدامی امروز به آن گرفتار است.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان افزود: در حالیکه طبق آمار معاونت نیروی انسانی آموزش و پرورش، جمعیت دانش آموزی تا سال ۱۴۰۵ رشد صعودی دارد، چرا با اطلاعات غلط اینگونه القا می‌شود که به همین دلیل نیاز به اقدام برای جذب معلم نیست.

وی با اشاره به تراکم بالای کلاس‌های درسی مقاطع ابتدایی تا ۴۰ نفر در برخی از مناطق کشور، تأکید کرد: قطعا در این شرایط کشور نیاز به استخدام معلم دارد و جای تعجب دارد که رئیس سازمان اداری و استخدامی عنوان می‌کند که در حوزه ساماندهی نیروی انسانی نیاز به قانون جدید برای استخدام معلم وجود ندارد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری یادآور شد: طبق استعلام گرفته شده از سازمان ثبت احوال، حتی از سال ۱۴۰۵ به بعد با شیبی ملایم در آموزش و پرورش مواجه خواهیم شد که این کمبود دانش آموز منجر به استاندارد شدن کلاس‌ها می‌شود که البته پیش بینی می‌شود، این افت جمعیت نیز به دلیل حضور مهاجران در کشور به ویژه پس از استقرار طالبان کاملا جبران شود.   

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: با توجه به کسری نیرو در مدارس،  آموزش و پرورش مجبور می‌شود از نیروهای بازنشسته استفاده کند و یا ساعات تدریس معلمان را افزایش دهد که علاوه بر خلاف مقررات بودن، خود بازنشستگان نیز علاقه مند به استفاده از نیروهای جدید در مدارس هستند.

وحیدی تصریح کرد: ساماندهی نیروهای غیر رسمی آموزش و پرورش، مهم ترین تصمیم مجلس برای نجات آموزش و پرورش است.  ضمن اینکه کمیسیون آموزش برای افزایش کیفیت برنامه‌هایی همچون قانون رتبه بندی و نقل انتقالات بر اساس نیاز مبدا و مقصد و سرانه دانش آموزی را دنبال می‌کند.

انتهای پیام

کد خبر 8132

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =