کد خبر 9151
۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸

جلالی:

مشکل پرداخت دستمزد کتابداران برطرف شد

مشکل پرداخت دستمزد کتابداران برطرف شد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از تأمین درآمدهای پایدار برای کتابخانه‌های عمومی کشور و تغییر ارکان نهاد کتابخانه‌های عمومی در طرح مجلس خبر داد و گفت: با طرح جدید، فقدان درآمد پایدار و مشکل پرداخت دستمزد کتابداران برطرف شده است.

به گزارش نمایندگان ما، حسین جلالی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح جمعی از نمایندگان برای نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: این طرح دارای ۱۳ ماده است که در آن درآمدهای پایدار برای کتابخانه‌های عمومی کشور در نظر گرفته شده است.

وی افزود: یکی از مشکلات عمده کتابخانه‌های عمومی فقدان درآمد پایدار و مشکل پرداخت دستمزد کتابداران بود که این معضل در طرح جدید برطرف شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی کشور منابع درآمدی خود را از بودجه‌ای که از شهرداری‌ها می‌گرفتند دریافت می‌کردند اما این درآمد یک درآمد پایدار و مطمئن نبود و ما در این طرح شهرداری‌ها را ملزم به انجام این کار کردیم و این موضوع در طرح جدید جرم‌انگاری شد و اگر شهرداری‌ها بودجه‌ای که برای کتابخانه‌های عمومی در نظر گرفته شده را پرداخت نکنند برای آنها مجازات در نظر گرفته می‌شود.

جلالی خاطرنشان کرد: در طرح جدید ارکان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که تاکنون هیأت امنا بود تغییر کرده و به جای هیأت امنا، هیأت امنا، دبیرکل و شورا به عنوان ارکان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در نظر گرفته شده است.  یکی دیگر از مشکلات کتابخانه‌های عمومی کشور املاکی است که آنها در اختیار دارند که در این طرح درباره این موضوع نیز صراحتاً تعیین تکلیف شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: براساس طرح جدید مجلس تأمین ملک و ساخت ساختمان‌های کتابخانه‌های عمومی برعهده دولت است و تعمیر و نگهداری آن برعهده کتابخانه‌های عمومی است.  املاک و ساختمان‌های کتابخانه‌های عمومی جزو دارایی‌های دولت محسوب می‌شوند و تا زمانی که مورد استفاده کتابخانه‌ای عمومی کشور باشد در اختیار آنها خواهد بود.

وی افزود: این طرح ۱۳ ماده‌ای در کمیسیون فرهنگی مطرح و روی آن بحث شده اما رأی‌گیری در مورد آن در جلسات بعد انجام خواهد شد.

انتهای پیام

کد خبر 9151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =